maandag 10 juni 2013

Gáán

Er ligt een klussenlijst die er niet om liegt. Op dit moment zit ik nog even moed te verzamelen, want de labbekakkerigheid is nog niet uit mijn lijf verdwenen. De gewrichten zijn stukken braver sinds ik weer voldoende Omega 3 en anti-oxidanten eet, maar het is nog niet wat het kan zijn, logisch trouwens na pas een paar dagen hernieuwde geloften aan mijzelf.
Ik weet wel weer waarom ik ooit het roer omgooide en dat het geen onzin is om goed voor mijzelf te zorgen. De effecten zijn duidelijk, bewijs afdoende  geleverd voor mij.
Eerst maar eens de koelkast opruimen en schoonmaken, zodat de ingredienten voor smoothies en sapjes enzo weer voor de grijp liggen en er overzicht is.
Een afwas is de volgende stap en zo zijn er nog vele werkjes die schreeuwen om tijd en energie. Ik kijk wel hoe ver ik kom vandaag. De polsstok geeft zelf wel aan hoever ik vandaag kan springen.
Een heerlijk wierrookje en fijne muziek, een pot opwekkende en verwarmende thee en een stapel lektuur achter de hand voor de broodnodige pauzemomenten en ik weet zeker dat het een kick is stukje bij beetje de lijst af te vinken. 

.

4 opmerkingen:

  1. Knap hoe je het roer weer hebt omgegooid. Wat een zalig nummer! Dat heb ik al in geen eeuwigheid gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat moet een mens toch altijd veel, hè? Maar de voldoening achteraf zal groot zijn, zelfs al doe je maar een paar 'vinkjes'. Een schoon aanrecht en opgeruimde koelkast en dan is er thee en lectuur. Ik zie het altijd helemaal voor me.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat doorstrepen geeft voldoening. Je zult de invloed van je terug naar gezond wel gaan merken. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn hè als er klusjes zijn gedaan? Die voldoening is zo zalig! Hier is vanmiddag ook geklust. Ik zit helemaal blij te wezen om het resultaat. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen