dinsdag 18 juni 2013

Aanvaringen

Mensen die op meerdere blogs meelezen, hebben kunnen meemaken dat ik pas een aanvaring met Immie kreeg. Mijn positivisme streek haar kennelijk tegen de haren in en als ik het niet helemaal met haar eens was vloog ze meteen behoorlijk uit de pan. Ik denk dat we te tegengesteld zijn in onze levenshouding en dat er voor de mijne geen plaats is bij haar. Het zij zo. Ik wens haar alle goeds, heb altijd veel bewondering gehad  voor haar manier van vormgeven van haar leven, haar goedheid voor haar dieren, haar vrijwilligerswerk en de zorg voor haar ouders, zoals ik ook haar zelf vaak genoeg heb laten merken. Beter er een streep onder zetten als het tot dergelijke ergernissen leidt, daar is het leven te kort voor en het bloggen te leuk.
Ook kon ik het niet eens zijn met een blogje van Henderina (zie bovenstaande correctie) waarin ze in geuren en kleuren vertelde over haar ontmoeting met een moslimman en het gesprek dat ze met hem voerde.
Ik had me persoonlijk erg gegeneerd als ik naast haar had gelopen en heb veel moeite met zo'n houding.  Ook haar zal ik uit mijn leeslijst verwijderen. t het Haar mooie initiatief meblad Gelukkig en de consuminderdingen en dieetervaringen die zij deelt zijn geen onderdeel van mijn ongemakkelijk voelen, maar ik was echt hierover echt geschokt en daarom lijkt me het ook beter als ik me van haar distantieer.
Ik ben het heus niet altijd roerend met iedereen eens, en dat hoeft ook niet, maar ook af en toe reageren als je een andere mening hebt is logisch als je blogt. Als ik een blog niet meer wil volgen is dat omdat er meningen worden gegeven waar ik me aan stoor of als er alleen maar over dingen wordt geschreven die me weinig of niet interesseren. Dat is geen veroordeling van de persoon erachter, die ken ik niet eens, maar ook lezen en reageren is een keuze. Gelukkig zijn dit incidenten.

19 opmerkingen:

  1. Bij mijn weten was het consuminderen die dat blogje schreef over die ontmoeting met die man, Of heb ik iets gemist en zijn Henderina van Gelukkig en Consuminderen dezelfde persoon? Die indruk had ik tot nu toe niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het gezien enne.......het is wel toevallig (misschien llijken we op elkaar) maar op beide blogs heb ik ook gerageerd! Mijn credo is: leven en laten leven maar wel op een fatsoenlijke manier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herstel, ik bedoel met Consuminderen eigenlijk Opnieuw Begonnen. Volgens mij worden die twee namen ook door elkaar heen gebruikt. Het blogje over die ontmoeting met die moslim zou dan op Opnieuw Begonnen moeten staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja heb het hele verhaal niet meegekregen. Maar heb de reactie die ik hier bij jou wilde geven toch maar als eigen blog geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het staat op
    consuminderen, ook een blog van henderina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bloggen is net als een gesprek. Met de één heb je meer overeenkomst dan met de ander. Dus ieder kan toch kiezen wie er in de leeslijst staat?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Vlasje, sorry als ik doordram, maar Henderina is bij mijn weten ook De Zakelijke Huisvrouw die ook het blad Gelukkig maakt en over paleoachtig eten schrijft.
    Consuminderen is het blog van Opnieuw Begonnen die alleenstaand is, betaald werk heeft en Moerman achtig eet. Volgens mij zijn dat toch echt twee verschillende personen en heb je de verkeerde op het oog..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. sorry, als ik twee blogsters door elkaar h2b gehaald. ik bedoel hier Opnieuw Begonnen met het blog
    Consuminderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach, joh je kan het niet altijd met elkaar eens zijn. Ik lees veel blogs en met wie ik geen aanvaring heb gehad, kan nog komen :)

    Maakt niet uit leer je zelf ook wat van, en ik ben het uur later al vergeten.

    Vaak hier muziekjes pfff maar ZAPPA :) daar wordt ik blij van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knap hoe je daarmee omgaat. Dergelijke meningsverschillen raken mij nog altijd persoonlijk. Het kan echt mijn dag vergallen. In de zin van: ik loop met een steen in mijn maag en voel me dan zo stom.

    Maar ik begrijp wel dat het soms zo gaat en dat het dan ook niet raar is dat de wegen op zo'n moment scheiden. Ik ken beide blogsters, lees commentaren van ze. Ik miste een lezer in mijn lijst begin deze week, zag Immie niet meer staan, dus denk dat ze mij niet meer volgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Consuminderen is niet van henderina Vlasje, ik zou dit even aanpassen in je tekst als ik jou was want nu beschuldig je iemand ergens van die helemaal niet over die ontmoeting schreef. Wel heeft ze bij consuminderen/opnieuw begonnen gereageerd op dat blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb je reacties bij I. gelezen. Ik vond er niets mis mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dacht ook dat ik respectvol reageerde, maar zij dus niet. Dan wil ik me haar en mijzelf de verdere ergernis besparen.

      Verwijderen
  14. Jammer dat je je gedwongen voelt je leeslijst aan te passen,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gedwongen niet, maar ik kies er wel voor, omdat ik me volledig distantieer van zulke gedachtenwerelden. Ik heb bv Wilders ook niet in mijn leeslijst staan.
      Jij bent trouwens een scheidslijn tussen de dag en de avond. Je blog verschijnt altijd omstreeks mijn bedtijd. En ik lees het graag.

      Verwijderen
  15. Hoi Vlasje, wat open dat je daar zo over schrijft. Ik zou je iedere keer nog zeggen dat mijn algehele muzieksmaak er zo op vooruit is gegaan sinds ik jou blog lees. Zoveel muziek die ik nog niet kon bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik schrijf er open over omdat ik duidelijk wil maken dat ik soms kan reageren op een item, zonder dat ik daarmee de persoon erachter onderuit wil halen. Als het geen plezier meer is, maar ergernis of schaamte die me overvalt bij een blog, kies ik ervoor dat te mijden. Ieder mag zeggen wat hij/zij wil (binnen het fatsoenlijke en soms mag je ook een wachter bij je tong zetten), maar ik ben ook vrij mijn eigen mening te hebben en iemands blog voortaan maar over te slaan. Ik doe het voor het plezier ervan en soms leer ik er ook nog van en inspireert het mij, al die blogs, zo wil ik het houden.

      Verwijderen