maandag 6 mei 2013

Zwarte vingers

Mijn handen, nagels en kleren zijn zwart besmeurd. Aarde.......
Als alles lukt wat ik vandaag en gister aan de start heb gezet, worden mijn  vingers wel groen. Heel veel gezaaid , potten en bakken gevuld en nog meerdere te gaan . Oude bloemzaden voor een groot deel in de tuin en voortuin gestrooid, wie weet wat daar nog van terecht komt/ Oude groenten en kruidenzaden strooi ik ook hier en daar tussen. Verrassing als het toch nog wil kiemen. Gister was het voor het eerst echt warm in de zon en vandaag ook weer. Eindelijk de korte broek aan en een mouwloos shirtje en genieten! Vitamine D aanvulling, innerlijke verwarming en ook weer in de tuinmodus gekomen.
Er wordt veel regen verwacht de komende dagen en toch is de temperatuur redelijk op streek, dat kon dus wel eens groenexplosies veroorzaken. Kom maar op, ik heb er zoveel zin in!

7 opmerkingen:

  1. Jij durft met korte broek.(schreef de koukleum)Geniet er van. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, om alle oude tuinzaden zomaar ergens te stroien, wij hebben dat ook wel eens gedaan. Het meeste komt niet op maar wat wel komt is echt een leuke verrassing. Ik hoop dus op veel "ach kijk nou eens wat hier groeit" momenten voor jou deze zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook hier veel tuin-en zaaiplezier. Heerlijk hè om rouwrandjes onder de nagels te hebben. Wat een zalig enthousiast verhaal van je, volgens mij wordt zelfs een binnenzitter door jou naar buiten gelokt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Its like you read my mind! Үоu appear tο know а lot about this, like you wгotе the
    bοok in it oг sοmething.
    I think that you can do ωith a few pics to drive the
    messаge home a little bit, but other than that,
    this is grеat blog. An excellent read. I will ceгtainlу be back.



    Reviеω my blog - resistor Resistance

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een soort van zaadbommetje dus, leuk vlasje, ik ben ook heel benieuwd wat daar uit gaat komen.....
    de regen ben ik minder blij mee hoor, is het eindelijk mooi gaat het weer regenen :(

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van zwarte vingers had ik nog nooit gehoord ;-) , van groene vingers wel en die moet je toch hebben als je in je tuin bezig bent? Trouwens dit vind ik een goed nummer. Pure nostalgie.
    Salu2 Albert

    BeantwoordenVerwijderen