donderdag 16 mei 2013

Vredig

De dag na een spannend gebeuren, vooral na geruststellend nieuws, is uitgelezen om een beetje de luierik uit te hangen.
Precies wat ik doe vandaag. Er dreigt steeds regen, al blijft het bij spatjes, de temperatuur lokt niet naar buiten, dus uitslapen , langzaam wakker worden met het tablet in de hand, om de krant, de mail, de blogs en FB  bij te lezen. Rustig aan een kop thee, beneden en een beetje tutteren in huis. Een grote smoothie maken, mayo maken, zaden en pitten fijnmalen voor ontbijt en andere doeleinden, een broodje tuinkers eten (mmmm, eigen kweek), leesachterstanden wegwerken, en lekker tuinfilmpjes van YT op de pc. Genieten van de rust en vrede. Helemaal van het knipperende lichtje op mijn dashboard verlost ben ik niet; maar als er een jaar niks ergs gebeurt, zal het wel even aankunnen, en ik ben me niet van plan me er het komende half jaar mee bezig te houden.
Even van de rest van het voorjaar en de komende zomer genieten. Als het weer iets meer meewerkt, ben ik op en top tevree.

4 opmerkingen:

  1. Zo knap hoe jij altijd in staat bent je gevoel op ons over te brengen. Ik zie gewoon voor me hoe de druk weer even van de ketel is en hoe vredig je leeft met jezelf en alles om je heen. Nou nog een mooie zomer en dan blijft er een grote roze wolk boven Den Helder drijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk gevoel na een goede uitslag. Hier is het alleen nog geen minuut droog geweest. ;o(
    De kippen staan al 8 uren onder de bakfiets. Net alsof ze op de bus wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. na 15.00 uur vanmiddag ging het stopje eruit (lees het begon te regenen)Ik was gelukkig net op tijd thuis van mijn volkstuin. Volgens mij wordt het rond 20.00 uur droog. Ach het water boven ons moet een keer op zijn ........ laat dan de zomer maar beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn oude tantetje zegt wel eens "Ik mag nog even van de Grote Baas". Jij gebruikt andere woorden,maar het gevoel lijkt me hetzelfde. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen