woensdag 8 mei 2013

Tristan da Cunha en beren los!

De Gemeente in al haar ondoorgrondelijke wijsheid is een van de hoofdwegen in het centrum aan het herinrichten. De hele boel ligt open en de toegang tot een deel van de stad wat daar aan grenst, wordt steeds omslachtiger. Waren er eerst nog rijplaten die een stuk toegang verzekerden en een provisorisch stukje aangelegde weg, nu zijn beiden ook foetsie en moet er echt met grote omwegen gereden worden om hier te komen. Gelukkig kan ik van beiden zijden uit de steeg vrij goed mijn weg vinden, maar andere routes zijn niet meer te gebruiken. Wel lekker rustig qua autoverkeer hier. Het geeft een beetje een geïsoleerd eiland gevoel.
Gister  de strijd aangebonden met de beren in de tuin, nou jou, berenklauwen dan, want die komen weer welig op. Alleen bij de garage en de muur van de buren mag wat blijven staan, machtig mooie bloemschermen geeft het, maar de rest wordt meedogenloos uitgeroeid. Met lange broek, sokken, lange mouwen en handschoenen aan, ga ik ze te lijf met een aspergesteker, die de plant in de aarde wegsteekt. Soms komt daarna nog een keer wat blad op, en moet ik nog een rondje, maar het werkt het beste van alles wat ik ooit probeerde.
Er is altijd veel te doen in de tuin, maar dit jaar heb ik verreweg het meeste kunnen doen als ik het met vorige jaren vergelijk. Ok ik zou nog meer willen en er is nog een hoop wat wacht en wat ik maar laat gaan, maar het is en blijft een groen oase-tje voor mij. De rucola komt trouwens al op en elke dag kijk ik gespannen uit naar nieuwe  groene spruitsels.

3 opmerkingen:

  1. magnificent put uр, veгy infοrmаtive.
    I wonder whу the oppositе experts of thіs ѕеctor do
    not nоtice this. You must proсeed your ωгiting.
    I am ѕurе, yοu have а huge readers' base already!

    my web-site; potentiometers

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn,dat je weer wat energie terug hebt.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen