vrijdag 3 mei 2013

Kracht



Om de kracht in mijzelf te vinden, keer ik me meestal naar de natuur en de muziek. Nathalie (heel lief, erg bedankt!!)hielp gister al met een bloedmooi nummer van Maarten van Roozendaal (sterkte man, met jouw zware dagen) en ik ben nu echt goed in de weer met zaaien. Binnen een bak basilicum, buiten een deel van de goudsbloemen en OI-kers. In een bak rucola, kervel en dille. Na het huiswerk met een invalkracht (vakantie van lieve M.) ga ik daar weer mee verder. Het brengt me grote vreugde. Ik verbaas me altijd over de levenskracht die je ziet in het groen. Op dit moment begint het krentenboompje te bloeien en bij buren raken de appels en peren ook in bloei. Ook zo mooi, net als in het lied van MvR, en ik besef elk jaar  hoe blij ik ben met weer een lente en dat dat nooit meer vanzelfsprekend kan zijn.

4 opmerkingen:

  1. De natuur is altijd geweldig. Maar nu heel speciaal. De energie in en rond al dat ontluikend groen. Alsof de kleuren gloeien. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat nooit meer iets vanzelfsprekend mag zijn, want wat een wonder dat je de lente toch steeds weer mag mee maken niet waar?
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar verwonder ik me ook over: het lijkt hetzelfde als voorgaande jaren, alle dingen komen terug en toch is het telkens weer als nieuw.
    Fijn weekend, lief Vlasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeer mooie muziek veel te vroeg overleden zowel vader maar ook zijn zoon die ik zangtechnisch nog mooier vindt :)

    BeantwoordenVerwijderen