zaterdag 25 mei 2013

Kleine en grote zwijmel

Zelf ben ik 1 meter 73. Tegenwoordig een mooie gemiddelde lengte maar vanaf mijn twaalfde (groeide nauwelijks meer) was ik vaak de langste meid; op school, met gym, op dansles. Niet heel leuk, maar ik trok me er niet zoveel van aan. Jongens vonden het minder, die wilden graag een meisje dat een flink stukje korter was dan zijzelf.  Later groeiden de meeste jongens boven mij uit en sommige meiden ook. Dat was nog prettiger, niet meer die lange zijn.
Vriendjes waren meestal langer dan ik, dat lag toch meer voor de hand.
Pasgeleden begon het mij op te vallen dat vele pophelden helemaal niet zo groot waren. The Small Faces  hadden zich er zelfs naar genoemd en waren echt petite. Maar bv Mick Jagger en Keith Richards zijn ook "maar"zo'n 1.72 (waarbij Mick juist dames van flink een kop groter date). In een boek kwam ik de omschrijving van Nico (van de Velvet Underground)  tegen; struise lange duitse dame, maar ze was 1.70., niet overdreven dus.
Dat Van Velze klein is, ach dat weten we wel, maar deze man komt groot en stoer over, evengoed. Jamie Cullum ( 1.65) is ook een peuter, Bob Dylan ( net zoiets) is  niet bepaald lang en Eric Burdon  ook maar 1.65. Prince haalt zelfs de 1.60 lang niet.
Grappig; in mijn perceptie waren de meesten veel langer, waarschijnlijk omdat ik nogal tegen ze opkeek.
Little Richard (zelf ca 1.75 ) was verliefd op Sally, maar hoe lang die was????? Ach lengte zegt niet alles, nietwaar dames.......


15 opmerkingen:

  1. ahum.... ik ben 1,84 Ik lijk wel een reus. Mijn man is 1.92 en zoon 1 1,90 (?) zoon 2 groeit nog (13 jaar - 1,65) en dochterlief is blijven steken op 1,69. Tja je moet het er maar mee doen. Mijn lengte vind ik zelf geen probleem alleen de kleding; broeken te kort, jurken en rokken en shirts bukken en een blote rug.
    Gelukkig heeft m iss e tam kleding voor lange vrouwen, is soms zelfs iets te lang.(!)
    Jouw lengte is prima toch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, lengte zegt niet alles. ;o)
    Mijn man is 2 meter, onze zonen allemaal rond de 1.90, dochter is 1.78 en ik slechts 1.76.
    Je laat ons even heerlijk swingen. Dankjewel.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wou altijd 1.80 worden, geen idee waarom, ik ben 1.67....achja....
    wel grappig dat juist de grote artiesten zo klein zijn ja ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha leuk... dat had ik vroeger op school ook....(1.78)
    Mijn man is langer dan ik en onze kinderen zijn beiden de 1.90 voorbij...

    Mooie muziek heb je gekozen, gelukkig is lengte niet bepalend voor dat gegeven!

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met dit nummer van jou heb ik even alle stof uit de boxen geblazen. Fijn weekend toegewenst door een kleintje (1.75). Salu2 Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben slechts 1.58. Altijd Ukkepuk genoemd, of kleintje.
    Husband is ook niet groot. 1.73. Onze kinderen zijn groter. 1.80 en 1.85. Alleen de jongste heeft meer de lengte van zijn vader.

    Heerlijk nummer, dankjewel!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een prachtige lengte heb je! Ik ben maar een ukkie, 157 hele centimeters. Op één jaar na altijd de kleinste van de klas geweest en altijd moest ik vooraan staan met gym :-(. Mijn dochter wilde in ieder geval graag groter worden dan ik, ze is 1.63m. Manlief 1.82 en zoon 1.88. Maar ja, het is niet anders! Inderdaad artiesten zijn vaak klein, eigenlijk wel grappig.
    Een leuk nummer is het wel van die kleine Richard ;-).
    Een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal goed deze ,ik heb even het volume wat opgeschroefd.Zelf ben ik altijd heel tevreden met mijn 1.67 geweest.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik was op de basisschool de jongste en veruit de langste in de klas.
    Ook op de middelbare school was ik tot de derde klas de langste, ook de jongens waren kleiner. Ik vond het zelf inderdaad weleens vervelend, voelde me zo groot en lomp.

    Maar inmiddels? 1.84m, jeans lengtemaat 34, en al bijna 10 jaar gelukkig met vriendlief, een klein opdondertje van 1.73m. Helemaal vrede gesloten met mijn lengte. Ben er blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zelfs zo dat ik zijn schoenen pas maar eigenlijk zijn ze iets te klein, haha!

      Verwijderen
  10. Lekker swingen is dit. Ja, inderdaad, zo enorm groot zijn vele artiesten niet en inderdaad Prince is helemaal een klein kereltje die op naaldhakken op het podium staat.
    Van Velzen is klein maar een dijk van een stem.
    Leuke zwijmel, maar wel een waar je flink van mee zit te wiebelen met je been of tikt met je hand.
    Knuf
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dijk van een stem, ik vindt het een geknepen smurf :-)

      Verwijderen
  11. Heerlijk swingen met Little Richard.
    Grappig dat die grote artiesten zo klein zijn. Zelf ben ik ook maar klein: 1.62 en een half. Maar ondertussen ben ik wel een klein beetje gekrompen al. Op school moesten we met gym vaak op lengte gaan staan. Ik stond bijna vooraan, voor mij stonden alleen nog een Ambonese meisjestweeling.
    Ik had graag minstens 10 cm groter willen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik was op de mavo de oudste van de klas ,maar ook de kleinste en de magerste ik was 1.59 en woog tot mijn 18e niet meer dan 45 kilo en met een naam als de Groot ,je raad het al ,ik werd flink gepest op de mavo ,mijn dochter waarvan ze op het consultatie bureau zeiden dat ze de 1.60 niet zou halen is 1.76 geworden , een ideale lengte voor als we gaan winkelen samen ,want zij kan bij de hoge spullen en ik makkelijker bij de lage spullen.

    BeantwoordenVerwijderen