woensdag 1 mei 2013

Innerlijke beschaving

Het doet me enorm goed dat ik zoveel lieve en begripvolle reakties krijg op het gebeurde van gisteren.
Natuurlijk heb ik brak geslapen, want dit soort ongezochte gebeurtenissen gaat niet in je koude kleren zitten.
Het gekke is, dat ik later altijd aan mijzelf ga twijfelen; heb ik het uitgelokt, heb ik ongepaste dingen gezegd, had ik iets anders moeten doen/zeggen? Maar ik kan niet bedenken wat ik fout deed en ik heb zelfs tot op het laatst ingehouden gereageerd; geen gescheld of gegil of andere onbeschofte dingen. Ik werd boos, maar bleef beleefd.
 Achteraf denk ik,  dat deze vrouw, zoals wel eens vaker, op oorlogspad was. Ze heeft grote onvredes in zichzelf of in haar leven, waardoor ze zich zelden gewaardeerd voelt en  zich werpt op het zich afzetten tegen mensen die in haar idee minder hoog op de ladder van geslaagdheid  en de menselijke evolutie zitten, door haar eigen meerderwaardigheid ten toon te spreiden. Eigenlijk zielig, maar het is wel heel kwetsend.
Dat ze in de commissie zit die de beoordeling van bezwaarschriften doet, is een nare coincidentie, maar ik ga me niet onderworpen gedragen omdat ze denkt macht te hebben. Ik ga gewoon mijn bezwaarschrift indienen en als ik in het ongelijk wordt gesateld, zal ik vragen of zij bij de besluitvorming betrokken is geweest en als dat zo is, dat aanvechten. Als ze een beetje verstandig is, laat ze dat niet gebeuren want dat zou haar integriteit in een vreemd daglicht plaatsen. En dat voor iemand die zichzelf zo beschaafd vindt........
Enfin, vanmorgen al bijtijds naar een stil ziekenhuislab geweest om de vampieren te laten drinken. Over twee weken moet ik weer voor een grote controle (hoezo gezondheidsproblemen.....?) en dus was er weer een heleboel bloed af te geven.
Verder bioboodschappen en wat gewone en een paar zakken potgrond gehaald,. want er gaat echt gezaaid worden deze week!
Ik laat mijn licht niet verduisteren.

7 opmerkingen:

  1. Geniet van,je dag dudette!
    Herkenbaar dat twijfelen aan jezelf achteraf. Maar ik geloof niet dat jij,iets.verkeerds hebt gezegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vlasje, volgens mij is jou medisch dossier dik genoeg om je uren te rechtvaardigen! Een afwijzing van je bezwaar dient onderbouwd te worden met argumenten. Wacht die eerst eens af, voordat je vraagt of mevrouw er een aandeel in had. Zo'n commissie mag, lijkt mij, wel uit 5 personen bestaan.
    En jij stond volledig in je recht, je hoeft niet aan jezelf te twijfelen. Baas in eige huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die mevrouw had haar mening al klaar staan voordat ze bij jou op bezoek kwam en het feit dat jij haar hebt verzocht weg te gaan heeft volgens mij ook echt geen invloed op wat zij met jouw bezwaarschrift gaat doen. Lijkt mij dat je het goed hebt aangepakt. Dus weg met die twijfel en geniet van de dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben zo bang,dat de vermindering van de uren hulp niet met je medische geschiedenis te maken hebben. Maar met het aantal minuten,dat men bij de WMO voor een aantal handelingen uittrekt. Waardoor straks en client en een haastig werkende hulpgevende de klos zijn.Dus kan die mevrouw niet eens veel invloed uitoefenen.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is zo, maar de gemeente is begonnen met herindiceren op aanname dat het budget met 75% gekort zou worden voor de gemeentelijke zorg en dat is uiteindelijk 40% geworden. Wat voorbarig dus en bovendien is het gesprek (dat niet zoals beloofd per brief was afgesproken) niet helemaal goed gegaan omdat ik me niet had kunnen voorbereiden en doodmoe was, waardoor ik niet alert genoeg was om nog wat punten aan te dragen. Bovendien is de gemeente verplicht om mensen de kans te geven zo lang mogelijk zelfstandig te wonen, en dat is in mijn geval (zonder familie ed) niet meegewogen. Deze mevrouw moet aangeven als ze niet in staat is onbevooroordeeld te beoordelen. Dat is dus haar verantwoordelijkheid.

      Verwijderen
  5. Wat ontzettend vervelend voor je! Ik kan me goed voorstellen dat je je er heel verbouwereerd door voelt. Maar als je je niet had uitgesproken, had je ruzie met jezelf gehad. En dat is ook niet goed voor een mens. Bij mij is de herindicatie achter de rug, t klinkt best wel wat cynisch maar ik "heb geluk", er is n kwaal bijgekomen en daardoor heb ik zelfs n beetje uitbreiding van uren. Blijkbaar is mijn gemeente nog niet aan t korten.....

    BeantwoordenVerwijderen