vrijdag 17 mei 2013

Groei en bloei

Vanmorgen een half zakje geweekte OI-Kers zaden gezaaid, want van eerder gezaaid spul is niks te bekennen. Via de post gratis teunisbloemzaadjes ontvangen en gister sla (DEKA) en tuinkers gezaaid op de vensterbank.
In de tuin komen boontjes, wortelen , bieten, dille, en kervel in de bakken goed op. De rucola groeit  al een poosje en de tomaten zien er goed uit, maar ook hier langzame groei, ws door de temperaturen. Lathyrus komt wel op hier en daar en goudsbloemen beloven een volle bak te gaan geven zowel in de geveltuin als de gewone tuin. Bevredigend! Zelfs mijn kleine appelboompje geeft dit jaar wel aardig wat trosjes bloesem.
Volgend jaar wil ik zeker doperwten, peulen en kapucijners gaan proberen. Ik heb een speciekuip en diverse grote potten in de aanbieding voor ze, dus iets moet er wel kunnen gebeuren, volgend jaar. Heb de smaak weer goed te pakken!
Geen Pinkpop, dat komt half juni pas, wat voor kampeerders wel zo fijn is.  Het weekend zal in rust en vrede worden doorgebracht in huis en tuin.
Ik bestelde groene asperges en dat is traditioneel Pinkstereten voor mij.
Een tevreden mens ondanks het grijze weer. 



5 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat alles zo mooi groeit en bloeit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dus bij jou gaat zelf zaaien ook wel eens mis? Ik kreeg net gezaaide plantjes van de buurvrouw en op de paprika na is alles dood.Ik denk te weinig zon op de boekenplanken in de kamer. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijn zomers liedje heb je daar uitgekozen zeg.....heerlijk!!!!

    Hier in de moestuin zijn de courgettes en pompoenen gesneuveld door de kou...nieuwe zaai geeft hopelijk wat meer resultaat. Wordt gewon een latere oogst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker hé, dat het tuinseizoen weer op gang is. Ik heb in de vensterbank raapsteeltjes, sla, vogelmuur en tomaat gezaaid. Buiten in de straat staat het vol look (das-, bies, en look-zonder :-)), verschillende slasoorten, munt, salie, lavash en peterselie. De frambozenstruik, Oost-Indische kers en aardbeienplantjes zijn ook al flink gegroeid. Een paar weken geleden was het nog één koude, dorre zooi. Magisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De kinderen zijn gek op de zaadjes van de DEKA. Ik denk dat ze overal terecht zijn gekomen. Zo te lezen heb je echt de smaak te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen