zaterdag 18 mei 2013

Festivalzwijmel

Alle ogen op Anouk vanavond, onze enig echte rockbitch.
Vroegah was er ook nog het Knokkefestival waar jonge talenten uit diverse landen een kans kregen.
Het meeste indruk maakte op mij de op dat moment volslagen onbekende Dave Berry die een regelrechte sensatie veroorzaakte met zijn performence.
Vanuit de coulissen verscheen een langzaam bewegende hand op het intro, die hand wenkte en bewoog in een vertraagde modus, langzaam verscheen een arm, een been, een man, en dat alles vertraagd afgespeeld zo leek het. Tijdens het hele lied hield hij dit vol, en liet iedereen sprakeloos achter. Een hit was geboren. Een opname van Knokke kon ik helaas niet vinden, maar Berry treedt nog steeds op met deze evergreen.  This strange effect was trouwens geschreven door Ray Davis van de Kinks.

19 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi nummer dat ik ook in een cover-versie van JEANS ken, dank je wel voor het terughalen van die herinnering in mij!

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw Dave Berry, uit mijn jeugd, 15 jaar was ik toen of zo... Heerlijk op gezwijmeld hoor!
    Het nummer 'little things' vond ik ook zo'n heerlijk nummer.
    Een fijn Pinksterweekend gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij gaat kijken en genieten vanavond?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een geweldig nummer! Stond ook op mijn lijstje. Heerlijk gezwijmeld, dank je wel.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik dacht altijd dat dit een liedje van de beatles was....doet me aan de bollenschuur denken, toen ik dit uren achter elkaar hoorde van een vriendje wat het op z'n boomblaster had staan, naast onze kist :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Destijds heel veel gezwijmeld bij Dave Berry. Leuk om het weer te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bekend nummer,dacht ook dat het van de Beatles...weer wat geleerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt leuk deze ,ik was als puber helemaal fan van Dave Berry.Dit nummer draai ik nog regelmatig en had hem ook in concept staan haha.
    Fijn weekend,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja mooi nummer ook tijdloos :-D
    Fijn pinksterweekend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hé, is mijn reactie in de spambox beland?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee, alleen spam en jou niet gezien.

      Verwijderen
    2. Wat een strange effect ........?
      Ik reageerde als eerste en veranderde toen de titel van je linkje in Vlasje.

      Verwijderen
  13. Geweldig, ik weet het nog als de dag van gisteren!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hello i am kavin, its my first occаsiоn to commentіng anyplace, whеn і rеaԁ this post i
    thought i coulԁ also create comment duе to this sensible articlе.



    Also visit my ωeblog: Resistor code

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Toen Dave Berry in 1965 Zwolle bezocht en een platenzaak opende heb ik nog gespijbeld van de HBS waar ik op zat. Waar blijft de tijd.
    Op de b-side van de single stond het nummer "Now". Weet je dat nog??
    Salu2 Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit singeltje kreeg ik van mij broer, ja super top Echt even zwijmelen en leuk die verhalen er bij te lezen.
    Groetjes
    Wil en van hem wat toch ook NOW of zo iets?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is een nummer dat leuk blijft, vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen