donderdag 2 mei 2013

Doe ff normaal!!!

Over een half uurtje naar de bieb, boeken ruilen. De lege flessen wegbrengen en eens wat nuttige werken in de tuin verrichten. Gewoon back to normal, want de kleine storm die van de week overtrok heeft de afgelopen dagen meer energie aan me onttrokken dan het eigenlijk waard is. Ik ben geen mens om het conflict op te zoeken en zeker met mensen waar ik regelmatig mee te maken heb, bewaar ik liever de goede vrede, al moet ik wel eens op mijn tong bijten. Meestal probeer ik de goede punten van mensen te laten prevaleren boven hun slechte. Maar soms moet je wel een streep trekken, voordat mensen met je eigenwaarde aan de haal gaan. Dit was niet het eerste conflict met de desbetreffende vrouw, maar omdat ze vaak ook andere kanten van zichzelf liet zien, heb ik altijd maar mijn schouders een beetje opgehaald als ze met zeer onredelijke argumenten een discussie probeerde uit te lokken. Nu was het te erg en meer dan ik kan verdragen als ik mezelf serieus wil blijven nemen. Tijd om hier een hele dikke punt achter te zetten. Jammer, ik had het niet zo gewild, maar het kon kennelijk niet anders.
Dus gewoon doorgaan met ademhalen en je richten op de positieve dingen.
Ik heb een stapeltje bloembakken te voorschijn gehaald en ga dit jaar toch maar weer eens kijken wat voor groene wondertjes zich kunnen  voltrekken. Groenten en kruiden zaaien en wat leuke bloempkes. Lathyrus, goudsbloemen, OI kers en ik zie wel wat ik nog vind aan oude zaden en wat nog wil kiemen.
Niets helender dan een snuif natuur en groen. 

5 opmerkingen:

  1. Groot gelijk heb je! Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb net even jouw laatste blogs gelezen en ben er nog verontwaardigd over. Zo te lezen ben jij alweer een stapje verder en dat is maar goed ook. Begrijp maar al te goed hoeveel energie zoiets kost omdat je zelf heel anders in elkaar steekt en je afgezien van alles probeert te begrijpen wat iemand drijft om zo te doen. In feite is ze jouw gedachten niet waard. Dikke punt, helemaal mee eens. Fijne dag en zaai-ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een moedige en sterke vrouw ben je toch.Zo inspirerend om te lezen.Knap hoor hoe je je zelf er weer uit weet te vissen.
    Groet Maamke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms moet je afscheid nemen van mensen. Omdat het beter is voor jezelf. Hoe vervelend en moeilijk het ook is. Van mij krijg je een duimpie omhoog en een dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Snap je woede wel, de laatste weken is er een aanval gedaan op je waardigheid. Kan me voorstellen dat het energie zuigt.

    Goed plan om je aandacht weer te verleggen waar je wat voor terugkrijgt. Het blijft verwonderlijk hoe een innieminie zaadje weet te ontkiemen tot een mooie plant.

    Voor jou deze muziekgroet:

    http://www.youtube.com/watch?v=0h9oXuntYJE

    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen