dinsdag 28 mei 2013

De eerste!!

Gisteren me gelaafd aan de zon, alle poriën wijd open om dat licht en de warmte op te slurpen.
Heerlijk. Wel meteen wat getuinierd, er zit duidelijk meteen meer groei in diverse gezaaide zaken.
Vanmorgen was mijn hulp er, en zodra die weg was, at ik op de scoot. Ik moet op het moment wel einden omrijden om diverse lokaties te bereiken, lastig, maar om 11 juni wordt de nieuwe weg geopend en is het leed voorbij, hopelijk, al komt meteen daarna de plaatselijke wielerronde de zaak verstoppen en is er Sail, wat ook niet onopgemerkt zal verlopen qua verkeer. Begin juli de kermis nog eens 10 dagen en daarna mogen de omwonenden echt genieten van de nieuwe situatie.
Maar vandaag reed ik om om via de haven de hele dijk tot huisduinen af te rijden, daarna via de Grafelijkheids duinen (dotterbloemen, Galloways en Konicpaarden) en de gewone duinen (heel veel lieve kleine duinviooltjes!!) naar Mariendal te rijden en daarna het eerste stukje van de kanoroute aan te doen. De wilde anjertjes bloeien bijna en ik zag de eerste bloeiende orchis!!! Veel zwanen, ganzen, een raaf, een sperwer, en wat genoot ik!!
Innig tevreden thuis, en uiterlijke volgende week ga ik echt de kanoroute helemaal doen, en dan met fototoestel met opgeladen accu erbij (nu was ie leeg....  ).
Dit zijn vitamientjes levensvreugd met bakken vol!!

5 opmerkingen: