donderdag 18 april 2013

Verwachtingen

Ben er weer ingelopen, de oude bekende val; verwachtingen koesteren.
Na de lange winter was ik wel toe aan het voorjaar en dan krijg je al snel; als het eenmaal warmer is,............ voel ik me een stuk beter....komt mijn energie terug.......ben ik echt ontspannen........valt alles op zijn plek........kan ik echt genieten gaan........... enzovoort.
Je gaat een groot deel van je welbevinden afhankelijk stellen van iets wat je niet zelf in de hand hebt en dat lekker de schuld kan krijgen als dingen niet lekker lopen.
Onzin natuurlijk, want er zijn zoveel zaken die meespelen dat je er eentje niet kunt aanwijzen als de Grote Beslisser.
De grootste beslisser ben je zelf; alleen IK kan met de bestaande omstandigheden het beste van mijn dag maken.
Vanmorgen , bij het wakker worden, hoorde ik de wind al tekeer gaan buiten, mijn raam klapperde, de was van de buurvrouw wilde vliegen en het eerste wat ik dacht was; alweer geen dag om lekker van het zonnetje, dat er nu wel eens is, te genieten in de tuin.  Fout, hartstikke fout, want die wind kan mijn dag niet maken of breken, dat doe ik zelf.
De accu wil niet erg starten vanmorgen, dus heerlijk langzaam op gang komen, want echt iets moeten, nee, dat hoeft vandaag niet.
Niet helemaal toppie zijn? Het mag en het kan, wat en gelukkie is dat.
Vandaag wordt een dagje mindfulness,bewust waarnemen van wat is en  genieten van mijn mogelijkheden. Soms moet ik mezelf weer resetten. 
Vriend G is gisteren succesvol geopereerd, nu 6 maanden afwachten hoe het eindresultaat zal zijn, en er is nog steeds een kleine kans dat hij aan tenminste dit oog wel redelijk zal gaan zien. Daar gaan we voor. 

7 opmerkingen:

  1. Ik kan me vinden in wat je zegt alleen zit er voor mij wel een verschil tussen weten en ook daadwerkelijk kunnen.
    Het vergt oefening om die verwachtingen los te leren laten. Het vergt oefening om bij jezelf te blijven als de omstandigheden waar je je in bevindt op dat moment voor jou niet optimaal zijn.

    Zelf vergeet ik dat weleens, dat het oefening vergt. Dan is mijn ongeduldige ikje weer aan de gang en dan inderdaad, realiseer ik me weer dat dit er ook mag zijn. Dat het niet helemaal toppie hoeft te gaan.

    Leuk blogje. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Top dat de operatie in elk geval succesvol was.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je beseft gelukkig zelf,wat je aan het doen was. Dat maakt recetten mogelijk. Een fijne dag op jouw manier. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Plek uit de wind zoeken was mijn eerste gedachte! Bij ons is dat voor, vroeg in de middag schijnt de zon precies goed en als ik dan half in de deuropening ga zitten zit ik heerlijk beschut en genieten maar!
    Spannend de operatie eindelijk achter de rug en nu open dat het succesvol was.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat de operatie succesvol was...hopelijk is er binnen een half jaar een goed resultaat!
    Wat kan ik van jou toch veel leren!
    Je kan een mindere dag toch weer positief maken!
    Chapeau!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh gelukkig dat de operatie goed verliep! En dat resetten is best bekend hoor... maar soms ook best lastig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien hoef je/men niet altijd positief te zijn. Je mag ook gewoon 'zijn'. En laten komen hoe de dag is.

    Bij dat altijd positief moeten zijn krijg ik visioenen van Ratelband en zijn hyperdepiepere Tsa.kkkkkaaaaa..

    Goed bericht over je vriend en zijn operatie. En het waait vandaag al stukken minder.

    BeantwoordenVerwijderen