maandag 22 april 2013

Tuin

babietomaten

kruidenbak 1

viooltjes

kruidenbak 2

nog meer viooltjes

narcisje en blauwe druiven

de eerste speenkruidbloemetjes

de lavas is ook al komen gluren

scilla

daslookplantage
Omdat er gemoestuinierd wordt door velen, ook maar even een groen berichtje van mij;
echt tuinieren kan ik niet, dus mijn tuin is meer een heemtuin die ik bevecht op de paden. Langs de zonnemuur wat potten met kruiden en bloeispul en als het goed is later een paar tomatenplanten.
Die tomaten staan als babies in de vensterbank zich te warmen in het zonnetje.  Dat er bijna elke dag daslookblad verwerkt wordt in de keuken  spreekt vanzelf

8 opmerkingen:

  1. Je bent te bescheiden, Vlasje. Jouw kruidentuintjes ruik ik hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig,je daslook. Aan de dijk staat bieslook.Maar ik durf niet te plukken,vanwege de honden. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je bedoelt Kraailook, een wild broertje in de lookfamilie. Nee, het is niet lekker als het bepiest is, lijkt me. Het is ook vrij taai en vezelig vergeleken met bieslook en daslook. Op alle zandige bermen en open plekken kun je het vinden,misschien ook op honden-vrije plekken?

      Verwijderen
  3. Ik geloof dat je je vandaag ook even moet aanmelden bij: http://hollandseklei.blogspot.nl/2013/04/moestuinmaandag_22.html
    Leuk al die (moes)tuinen overal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Owwww die lavas groei hier sinds vorig zomer ook weer weelderig. En ik ben er zo ontzettend blij mee. Heb echt zo'n 10 jaar verlangd naar weer een maggiplant in mijn tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk daslook! Wil niet echt lukken in mijn tuin, maar jij hebt een echte plantage. Ik heb een linkje naar je tuin. Leuk dat je vandaag mee doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ι'm excited to discover this web site. I want to to thank you for your time for this fantastic read!! I definitely appreciated every part of it and I have you saved to fav to look at new information on your blog.

    Feel free to surf to my website - wiki.embeddedcockpit.Org

    BeantwoordenVerwijderen