woensdag 10 april 2013

SHIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vanmorgen kwam er een mevrouw voor de indicatie voor de huishoudelijke hulp. Ik ga terug van (een jaar terug was het nog 6) 5 uur, naar 3 uur in de week. Niet omdat ik alles beter zelf kan doen inmiddels, maar omdat de gemeente de normeringen heeft terug geschroeft. Voor alle handelingen staan nu minder minuten dan eerst en dan kom je tot zo'n optelsom.  Domweg bezuinigen dus op iets wat onmisbaar is voor je welzijn en zelfstandigheid.

Wil de regering dat we stilletjes wegkwijnen door ons een fatsoenlijk leven te ontnemen? Ik ben even niet optimistisch, ik jank.

12 opmerkingen:

  1. Mijn ouders (86 en bijna 79) kregen een brief waarin stond dat ze van 12 uur hh hulp terug zouden gaan naar 4 uur hh hulp. Per maand. zo'n 3kamerflatje kun je toch ook wel in 1 uur per week of 2 uur per 14 dagen schoonlikken? Vinden ze kennelijk bij de overheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Huh? Hoezo kan dat zomaar? Hoe kan een handeling ineens de helft aan tijd innemen ten op zichte van twee jaar geleden?
    Misschien kun je een gesprek aanvragen bij de wethouder die daar over gaat en diegene uitnodigen op de thee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Huisarts inschakelen? Echt k.. voor je, heb er echt even geen woorden voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. DIt vind ik vreselijk voor jou! Maar eigenlijk ook voor de persoon die jou komt helpen, want blijkbaar gaan diens opdrachtgevers ervan uit dat hetzelfde werk nu in de helft van de tijd uitgevoerd kan/moet worden. Van werkdruk gesproken. Ik hoop dat je het redt! Is er misschien een manier om de persoon die je komt helpen, extra uren te laten werken voor je, buiten het circuit om? Want misschien verliezen zij ook contracturen. Maar het moet natuurlijk passen in je budget dat ook al niet ruim bemeten is. Ik hoop dat je snel je goede moed terugvindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stom politiek geneuzel! Korte termijnpolitiek tot aan de volgende verkiezingen zijn ze mee bezig.
    Eigenlijk vertellen ze je nu dat je al die jaren een 'opmaker' bent geweest want je hebt meer zorg afgenomen dan dat nodig was??? Vanachter het bureau zal het vast kloppen en als straks de begroting maar weer sluitend is. Hoe het met de mensen in onze samenleving is doet er niet meer toe... Wat ik al zei: korte termijn politiek.
    Ik word er zo boos van als ik deze verhalen lees! Laten die beleidsmakers zelf bij de mensen die echt niet kunnen komen huishouden en zien hoeveel salaris en bonus er in de top van de zorg en bij zorgverzekeraars worden doorgedraaid.
    Ik hoorde zaterdag bij spijkers met koppen op radio 2 een mooi stuk van iemand die voorstelde om het personeel in de zorg maar eens te laten werken voor het droevige salaris van de topman van ?ING? want die had het zo zwaar en kon in het buitenland meer verdienen en hier werd hij alleen maar bekritiseerd en zo... Was zeer goed geformuleerd en legde de vinger goed op de zere plek.

    WG

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vorige week hoorde ik dat ik van 5.5 uur naar 2 uur ga!! Onvoorstelbaar, ze zijn doorgeslagen. Heb gelijk aangegeven dat ik het er niet mee eens ben en ook wmo gebeld. Die zeiden weinig te kunnen doen (lees: willen doen).

    Nu wordt over een paar weken gekeken of dier 2 uur genoeg is. Kan nu de uitkomst al vertellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik jank met je mee! Schandalig om mensen die hiervan afhankelijk zijn, hun zorg af te nemen! Helaas lijkt het steeds meer ' ieder voor zich...' te worden. Volgens mij woon je niet bij mij in de buurt, anders kwam ik ramen lappen bij je, maar ja, daar heb je dus ook niet veel aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik jank met je mee en heb de petitie ondertekend. Voor onze jongste zoon gaat er ook heel veel veranderen. ;o(

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Verschrikkelijk Vlasje! Mensen gaan vervuilen. En dat beetje energie,dat je nog hebt om leuke klusjes aan te pakken,raakt zo ook bezet.Ik heb de petitie doorgestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik word hier verschrikkelijk boos van! Het is zo makkelijk bedacht achter zo'n bureau, volgens mij hebben die mensen geen idee van de praktijk. Tenminste, dat hoop ik, anders zijn ze gewoon compleet gewetenloos en da's nog veel erger.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hoorde het hierboven ook al, huisarts inschakelen maar ook wethouden en burgemeester uitnodigen...en jij niet alleen hoor, iedereen die dit nu voor zijn kiezen krijgt moeten die lui bestoken(doen ze ook nog eens wat voor het geld wat ze ieere maand opstrijken)...zijn ze nou helemaal gek geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ongelofelijk kortzichtige politiek! En dat terwijl er genoeg mensen zijn die graag in de thuiszorg willen werken, maar daar is geen plek meer voor.

    Het gaat dan niet meer om zorgen voor mensen, maar zorgen om een kloppende begroting. En wie is het kind van de rekening??

    BeantwoordenVerwijderen