vrijdag 26 april 2013

Reakties

Vaak wordt er gereageerd op mijn blog. Afgezien van de spam, die alleen via mijn mailbox binnenkomt, zijn de reageersters meestal fijne, meedenkende mensen die mij een hart onder de riem proberen te steken of me aanmoedigen. Het is hartverwarmend.
Ikzelf reageer lang niet altijd op de lezers, en ook op andere blogs post ik niet zo vaak mijn gedachten over de beschreven problemen/avonturen/probeersels etc. Het raakt me, of amuseert , of is interessant en inspirerend, en ik ben blij met alle mensen die hun stukjes leven delen. Een verrijking van het leven al laat ik dat niet altijd genoeg merken. Het heeft ermee te maken dat ik mijn energie enorm zorgvuldig moet spreiden. Er is maar weinig en dan moet je prioriteiten stellen. Ik woeker met mijn krachten en dat heeft helaas ook tot gevolg dat ik in terugreageren niet zo attent ben als ik zou willen zijn.
Ik geniet van het bloggen en daarnaast lees ik vrijwel altijd alle blogs uit mijn lijst. Mensen die het echt moeilijk hebben probeer ik af en toe een teken van steun of meeleven te sturen, maar ook dat is vaak minder dan ik zou wensen. Ik hoop dat er een beetje begrip voor is, want ik heb geen andere keuze, het is geen door mij gewenste manier van er mee omgaan, maar een opgedrongen selectieve omgang met de pc.
Lezen doe ik zowel op tablet als de pc, maar reageren via het tablet is vaak onhandig, zodat ik wacht tot ik weer achter de desktop zit en dan zijn er maar weinig pk's voor wat ik wil en kan doen.
Gister was een goede dag, maar na het tuincentrum was de puf er volledig uit. Dan moet er nog wel gekookt worden en een badje genomen en zo nog wel een paar dingen die voorrang hebben.
En elke dag is het een nieuwe inschatting tussen wat moet, wat kan, wat ik wil en wat er ook nog op de agenda staat of komt. Dan vallen er altijd wel wat zaken tussen wal en schip.
Jammer, vind ik, echt wel!

10 opmerkingen:

  1. Je leeft in gedachten mee en daar gaat het toch om? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi om dit zo te schrijven, maar ik denk absoluut niet dat je bang hoeft te zijn dat er geen begrip voor jou situatie is. En als dat begrip er niet is, is dat meer het probleem van de ander dan van jou, denk ik maar. Je verplicht voelen te reageren en dat dan ook doen, is volgens mij een verkeerde intentie... Ik heb heel veel bewondering voor jou. Zoals je met al je beperkingen (oei, is dat een te zwaar woord? Niet zo bedoelt hoor!) toch iets van je leven maakt, ik vind het knap! Fijne dag vandaag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat is prima toch. Op de belangrijkste momenten iets laten horen en verder meeleven door mee te lezen. We weten allemaal hoe zuinig jij met je energie moet omgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er alle begrip voor en neem je niets kwalijk. Je bent een kanjer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi logje, Vlasje. Wij weten dat je onze logjes leest en reageren is toch geen 'moetje'? Ik weet in wat voor situatie jij verkeert en vind het fijn om te lezen hoe jij daar mee omgaat. En ik ben blij voor je als je zo geniet van de vele dingen die op je pad komen.

    En het reageren? Daar moet je je niet schuldig over voelen. Je bent een kanjer! Respect.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel begrijpelijk. Dat zullen de bloggers die je een beetje kennen ook wel zo in kunnen schatten denk ik. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed dat je je grenzen zo goed bewaakt en niet van alles probeert te doen, hoe graag je het ook zou willen. De intentie is er, daar gaat het om.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Reageren is niet verplicht, hoor. En stel je toch eens voor dat iedereen zou reageren die meeleest... dan zijn de reacties niet te overzien! Nee hoor, jij moet gewoon doen waar jij je het beste bij voelt en alleen jij weet dat.

    Ik lees je blogjes graag en ik kan me nog steeds druk maken over je blogje over die mensen in de supermarkt die zo vervelend tegen je deden en zich pesterig gedroegen. Blijkbaar heeft dat diepe indruk op me gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik reageer ook vaker niet dan wel,ik heb gewoon niet altijd de woorden. daarom nu een lieve gr!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen