dinsdag 2 april 2013

Pijp

Voor vandaag geef ik de pijp aan Maarten, hij mag hem hebben, hij is leeg, voor nu tenminste.
Vanmorgen met mijn trouwe hulp, het erf een grote voorjaars clean-up gegeven. Stoelen en dergelijken weg, Alles aanvegen, schoonmaken en weer terug, met schone kussen en overtrekken en fris .  Zij lapte ook nog de ramen buiten. De nodige dingen weggegooid, die stuk waren en het ziet er een stuk beter uit, sluit nu mooi aan bij het stuk tuin en pad, wat al gedaan is. Ondertussen was gedaan en planten binnen gekortwiekt zodat er stekjes gemaakt kunnen worden en het was een vruchtbare ochtend. In de lunchpauze relaxend, kwam mijn vroegere hulp ook weer eens gezellig buurten en nu ben ik nogal uitgeteld. Geeft niet, morgen weer een dag!
Tegenwoordig laat ik mijn lijf bepalen wat er gedaan wordt en niet mijn wens of wil. Wel eens jammer, maar vruchtbaarder omdat ik niet te ver in het rood kom, waardoor ik dagen (of zelfs weken) moet herstellen.
 Wie het kleine niet eert is het grote niet weert, nietwaar? Ben al zo blij met de zon, en geniet van elke stap die ik zet.

7 opmerkingen:

  1. Ik ben soms verlegen Vlasje als ik je lees ...jij blijft altijd zo positief
    en ik zit hier maar te knorren ;) terwijl ik eigenlijk geen reden heb
    om te klagen....
    Dank je wel om me weer met de voetjes op de grond te zetten....
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb er ook wel eens de pest in, hoor. Maar dat duurt meestal maar heel even, omdat ik dan besef hoeveel ik wel heb en kan.

      Verwijderen
  2. Verstandig om te doen wat je kunt en niet wat je wilt. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zit u al 2 maanden overspannen thuis met ook een heleboel lichamelijke klachten zoals last van mijn ellebogen en knieeen en flink hoge bloeddruk en probeer langzaam aan weer een beetje de gang erin te krijgen,want moet vrijdag naar de arboarts en denk dat ik wel weer aan de slag moet, maar vandaag weer een heleboel gedaan en ben dan ook weer helemaal kapot nu, ben toch nog lang niet de oude merk ik dan gelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Luister naar je lichaam en neem jezelf niets kwalijk. Een soort resetten en langzaam alles uitproberen.

      Verwijderen
  4. Kan veel van je leren, zeker waar het gaat om luisteren naar je lichaam. Even resetten volgens de methode Vlasje, denk ik als ik een half uur plat ga na een uurtje tuinwerk. Werkt uitstekend.

    BeantwoordenVerwijderen