zaterdag 27 april 2013

Papa (zwijmelen)

Mijn vader was een jazzfan. Louis Armstrong, Ella Fitzgerald, Billy Holliday, Ornettte Coleman, het was de muziek die in zijn jeugd als duivelse oerwoudmuziek werd bestempeld. Later ging hij ook van popmuziek houden, Pink Floyd, Eric Burdon, Steven Miller draaide hij net zo makkelijk en hij deejeede op mijn feestjes tot ieders tevredenheid.
Uit de jaren 50 was een van zijn favorieten Frankie Laine en uit de prachtige eeuwig draaibare film High Noon was de titelmelodie een grote hit voor hem. O, wat waren die mannen stoer en zwijgzaam en toch gevoelig. De vrouwen begeerlijk en ondergeschikt aan de grote levensvraagstukken. Fraaie beelden, onvergetelijk.

13 opmerkingen:

  1. Die plaat staat hier ook nog in de kelder. Heerlijk romantische muziek. Dankjewel.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat leuk om dit nummer weer eens langs te zien komen! Prachtige film met een mooie titelsong.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb jij je liefde voor muziek van je vader?Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. coiboi muziek...dit soort muziek hoorden we bij de film op zaterdag morgen in de speeltuin ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk om weer eens te horen .
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, die heb ik al "eeuwen" niet meer gehoord ...... heerlijk zwijmelen, misschien inderdaad High Noon weer eens kijken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kan niet anders zeggen, je vader had een prima smaak ;-)))

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het liedje is mij bekend enkel deze zanger niet,cowboytje 'speelden'we zelf buiten net als ridder spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Vlasje de zang talenten ken ik van horen, helaas zie ik hier geen beeld nog geluid maar aan de namen te zien is het beslust 1 om bij te zwijmelen.

    Ot:ligt overigens aan mijn netverbinding; -)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. als ik dit hoor moet ik aan westernfilms denken, en aan Elvis Presley en consoorten, met hun diepe doch gevoelige stemgeluiden.
    Heb echt even leuk gezwijmeld!
    groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb heerlijk gezwijmeld. Mooi nummer!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pure nostalgie dit! Heerlijk aan het zwijmelen nu!
    Dit was ook weer muziek die werd gedraaid bij ons thuis vroeger, lang geleden dus!

    BeantwoordenVerwijderen