woensdag 10 april 2013

Narcissen en wielrennen

Vanmorgen de grote boodschappen ronde gedaan. Eerst naar de grote Appie en via de groentenboer voor mijn andere bioboodschappen weer naar huis. Half Den Helder ligt open, zodat het goed is om de routes van te voren goed te bedenken. Het voerde me langs bloeiende narcisjes en scilla's, waardoor, ondanks de grijsheid van het weer, het lentegevoel toch toesloeg. Misschien vanmiddag nog even in de tuin verder.
Afgelopen zondag was de mooie rit Parijs-Roubaix. Ik heb even geprobeerd te kijken, maar zag voornamelijk stofwolken.  Het boeit me ook niet meer. De geloofwaardigheid van die sport is voor mij weg. Elke ontsnapping doet voornamelijk het woord EPO in mijn gedachten oplichten en hoewel je vroeger wel wist dat er gebruikt werd, is door de wijdverbreidheid  en de slinkse spelletjes die zowel door de ploegen als de autoriteiten gespeeld werden, alle sportiviteit naar de achtergrond verdwenen. Het is voor mij een farce geworden.
Jammer, maar het zij zo.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen