donderdag 25 april 2013

Lentebericht

Hoewel de zon vandaag achter de wolken uitrust, is de temperatuur, dankzij de vrijwel afwezige wind, zacht. Zelfs hier in het zeefrisse Noordwesten was het voor 12 uur al 14 graden. Na de ochtendklussen- gemaakt wasmiddel over flessen verdelen, afwas, oud papier naar buiten, bijkeuken opruimen- dus de scoot gepakt en richting tuincentrum.
Hoog tijd om de gesneuvelde kruiden te vervangen en wat zaden aan te schaffen. Onderweg volop genieten van de geur van voorjaar, paardenbloemen, speenkruid, groot hoefblad, bijna bloeiend fluitenkruid, ribessen en forsythia, vogelzang alom was het ook een pleziertochtje. Wat nieuwbouw gadegeslagen, andere veranderingen bekeken en vooral geconstateerd dat het nu echt aongiet die lente.
Thuis gekomen, moe en voldaan, met een salie-, laurier-, thijm-, venkel-, stevia-, kervel- dragon- en  dropplant en drie soorten munt. Zaden van O-I kers (3 soorten), kanariekers en rode lathyrus.
Voel me rijker dan de een koningin en ben wel even bezig de eerste dagen om alles in goede potten over te zetten en nog wat te zaaien ook uit oude voorraad.
Kom maar op, zomer!!!

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk he, geniet van het weer en van je dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een rijk gevoel he zo thuis komen met die plantjes. Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. stevia plant, hej ik heb wat gemist

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moest het woord 'aongiet' echt drie keer lezen.....
    Ik vind vooral die fluitende vogeltjes altijd zo vrolijk! Weer eens wat anders dan trash metal, ha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben ook genoten van deze heerlijke dagen. Morgen regen en de kachel aan. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zal dat lekker geroken hebben in je tassen. Soms haal ik gewoon even mijn hand door de rozemarijn of tijm voor de geur.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen