dinsdag 23 april 2013

Lekkere luchten en leuke rommel

Vanmorgen eindelijk weer eens wasmiddel gemaakt (2,5 liter), twee potten skinbutter en een flesje deo. Het ruikt heerlijk hier in huis. De deo maak ik van rozenwater, parfumalcohol en wat in water opgeloste bicarbonaat met  een paar drupjes scharlei- en kamilleolie. In een verstuiver (oud Weledaflesje) en ik kan er weer heel lang tegen.
Daarna even de stad in voor brood, microvezeldoekjes (gebruik ik ook om glazen op te glanzen na het afwassen)  en een bezoekje aan een nieuwe kringloop, waar ik een stoommandje (hetgene ik nu gebruik is alweer een beetje kapot), twee theeglazen en een mooi opbergdoosje met indiase stof bekleed kocht voor samen nog geen 3 euro. Deze kringloop is van een stichting van gezamelijke kerken die helpen bij klussen en inrichten bij mensen die aan de financiële onderkant zitten. Ook de verkoop van deze spullen gaat naar de stichting. Sympathiek en ze zijn niet duur en hebben leuke dingen.
Het energiepeil stijgt, maar het gaat maar met enkele procenten per paar dagen vooruit, heul langzaam dus. Ik ben echt een Slow-mens........, zelfs een van mijn katten heet Slowie......

4 opmerkingen:

  1. Je bent in ieder geval weer de deur uit geweest. En misschien in je tuin gezeten? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker slow doen is ook heerlijk, dat merk ik nu.
    Mooie vangst voor een leuke prijs! Ik moet een stoommandje bijhalen. Ik vind gestoomde aardappeltjes lekkerder dan gekookte. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij deze heerlijke muziek gaat alles vanzelf langzaam. Zalig toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie'vangst'! Ik moet binnenkort ook weer eens wasmiddel maken, m'n waterkoker werkt niet meer, maar ik heb nu wel een mooie grote pan, die kan ik er ook voor gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen