zaterdag 13 april 2013

lach eens (zwijmelen)

Ooit kende ik een jongen, die een beetje triestig bleek, ondanks dat hij meestal een lawaaiige grappenmaker leek. Hij was het 'voorkind"(een kind dat voor een huwelijk verwekt en geboren was, vaak van een andere man dan de echtgenoot) uit een gezin en was niet echt het lievelingetje thuis geweest. Zijn legitieme broer was duidelijk voorgetrokken, hoewel die niet zo'n mooi karakter had, als zijn minder fotogenieke stotterende "voor'broer. Het gevolg; een jongen die zich vaak probeerde te bewijzen en die een groot gebrek aan zelfvertrouwen had.  Ik mocht hem graag en hij kwam geregeld langs.
Op een dag heeft hij zich, nuchter, doodgereden in zijn auto, op een vrij onverklaarbare manier. Het gerucht van zelfmoord deed al snel de ronde. Een grote schok kreeg ik toen ik zijn auto op de binnenplaats van de politie zag staan en begreep waarom hij er niet levend uit gekomen was.
Zelfmoord? Niet zo bewust denk ik, maar meer kamikaze-aktie omdat zijn leven hem niet van veel waarde toescheen. Ik denk dat hij zeer depressief was.
Nog geregeld komt hij in mijn gedachten; vooral als ik het volgende liedje hoor, waarbij ik denk; hadden we hem maar met zijn allen meer aan het lachen gekregen in die tijd.

14 opmerkingen:

  1. Ontzettend triest. Dank voor dit nummer. Heel lang niet gehoord. Ik wens je een zonnig weekend, Vlasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn trieste gedachtes achteraf. Zou hij gesproken hebben over zijn zwarte gedachten?Als jullie het hadden herkent toen.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij was inderdaad gesloten over zijn gevoelens, heb hem wel eens aan de praat gekregen met een biertje op, maar verder opende hij zijn hart moeilijk. En we waren jong, even in de twintig, dan zijn je antennes nog niet zo ontwikkeld.

      Verwijderen
  3. Een triest verhaal dat helemaal past bij het trieste en sombere lenteweer dat wij nu zien aan de Costa del Veluwemeer in Nederland. Afgelopen donderdag teruggevlogen en bij het lezen van dit verhaal maakt het nummer veel goed. Wij hebben daar allebei betere herinneringen aan dan zoals die van jou.
    Buen Fin de Semana. Salu2 de Albert y Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We zien net dat de grootste pedofiel en kl**tzak, Jimmy Saville, aan het begin van het filmpje verschijnt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, helaas is hij nog in veel YT filmpjes even te zien. Maar het is en blijft een mooi nummer, met vooral fantastische tempowisselingen, knap gemaakt.

      Verwijderen
  5. Triest verhaal hoor :-(
    Fijn weekend
    Lieve groetjes V☺nnie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Verschrikkelijk zoiets... ik had een nicht die hetzelfde deed na een soortgelijk leven. Dat vergeet je nooit meer. Achteraf denk je dan dat je iets 'anders' had moeten doen maar dat dat geholpen zou hebben is dan toch te betwijfelen. Zulke zaken blijven triest!

    Je muziekkeuze is een prachtig nummer!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik denk dat hij nu beslist een glimlach op zijn gezicht zit boven op een wolk wetend al was zijn leven kort maar hij nog lang niet vergeten. Mooie emotionele bijdrage,
    Groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een triest verhaal, zeg. Achteraf kun je inderdaad dit soort gedachten krijgen. Goed dat je dus vandaag dit liedje post, wie weet dat er mensen ook een beetje blij van worden. Fijn liedje, dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een triest verhaal ,deze jongen moet zich heel erg eenzaam gevoeld hebben .De muziek lang niet gehoord ,mooi!!
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een triest verhaal. Wel mooie bijpassende muziek, want wat als je hem vaker aan het lachen had kunnen brengen? Daar krijg je geen antwoord op.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een triest verhaal. Wat jammer dat hij zijn gevoelens niet deelde. Misschien had dat veel leed kunnen voorkomen.

    Je muziekkeuze is prachtig. Ik luisterde er vroeger veel naar. Ik vind het nummer nog steeds geweldig.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. jouw verhaal over die jongen is erg triest.
    het nummer vind ik dan weer erg leuk. ik herkende hem direkt tijdens het beluisteren, maar was hem helemaal uit het oog(of moet ik zeggen 'uit het oor' ☺) verloren. heb steeds een boontje gehad voor de jaren 60-70 muziek ♫♫, ik beluister die niet meer zo vaak hoewel ze me telkens vrolijk maakt.
    lieve groet, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen