vrijdag 19 april 2013

Indicatievoortgang

De beslissingsbrief is binnen dat ik in staat wordt geacht met drie uur hulp zelfstandig de huishouding te voeren. Gelukkig gaat het pas in oktober in en heb ik nu zes weken om in bezwaar te gaan. Argumenten zat, want het is natuurlijk gek dat eerst, met dezelfde medische situatie, 6 uur nodig werd geacht en nu 3 voldoende zou zijn .
Of het alleen hier door gekomen is of door meerdere oorzaken, maar ik ben  steeds zwaar onder nul qua energie. Waardeloos en toch ook balen. Hulp M doet nu een stapje meer en laat andere, minder dringende zaken wat liggen om mij uit de brand te helpen. Zouden mensen het ooit kunnen begrijpen dat zelfs een loopje naar de wc al een hele onderneming is, dat je haast niet kunt lezen, omdat je concentratie foetsie is en je steeds van alles laat vallen omdat je spiercoördinatie je volledig in de steek laat. Door het huis scharrelen als een dronken wijf, je overal aan vast moeten houden en je net zo beroerd voelen als bij een zware griep, behalve koorts en verkouden zijn?
Enfin, ik ga proberen dit weekend het lijf te verwennen en te koesteren zodat het zich hopelijk herpakt. Ik zal de willen-modus voorlopig vervangen door de kunnen-stand.
Gelukkig had vriend G goede berichten; de oogarts was zeer tevreden, het oog is helder, zonder netvliesbeschadigingen of bloed in het glasvocht. Geen garanties maar wel een veel betere uitgangssituatie dan bij de eerste operatie aan het andere oog. Geeft toch wat positieve input voor hem, en daarnaast voor ieder die met hem meeleeft. Bedankt voor alle steun hierin van jullie!!

5 opmerkingen:

  1. Heel veel sterkte en moed hoor
    Groet Maamke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een puur theoretische beslissing. Genomen door iemand(en),die geen idee heeft,wat jij en al die anderen allemaal uit handen moet geven.Al die sores hakt er in. Ik hoop.dat je een wat rustiger tijd krijgt om op te knappen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes met bezwaar maken Vlasje. Ik hoop dat je je 6 uur behoudt.
    Nu even lekker rustig aandoen en jezelf verwennen.

    Lekker muziekje erbij?
    https://www.youtube.com/watch?v=54haMmaQ-Jk
    Mooie live versie uit mijn stadje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik weet wel zeker dat het door alle stress is dat je je zo voelt. In de periode van de keuringen van het UWV was ik nog nooit zó slecht geweest en moest weken bijkomen van de keuringen.
    Nu lekker genieten. De brief is binnen, je maakt bezwaar en verder kun je nu even niets doen. Hoe meer je kunt ontspannen, hoe eerder je opkrabbelt.....

    BeantwoordenVerwijderen