dinsdag 30 april 2013

Heel boos

Het is misschien niet erg koninklijk van mij, maar net heb ik iemand boos mijn huis uitgezet. Ik ben niet snel echt kwaad te krijgen, maar als je heel erg je best doet, lukt het uiteindelijk wel. En dat is net gebeurd.
Een dame die hier dichtbij woont en die ik al lang ken, kwam even bijpraten.
Al snel kwam het over de herindicatie van de thuiszorg, waarop zij dingen begon te beweren als;
-nou dan zet je maar en stapje harder, je zit anders toch maar op de bank
-je hebt een luxe leventje zo
- de kanker staat toch stil?
-je bent niet dankbaar om wat je allemaal krijgt van de maatschappij, wat andere mensen moeten betalen
-rechten zijn niet iets waar je op moet rekenen
-je kruipt in de slachtofferrol
-mensen zoals jij leunen op de mensen zoals ik, die wel werken
-mijn moeder moet ook voor de thuiszorg betalen (heeft een prachtig pensioen)
-dan is je huis maar minder schoon
etcetera etcetera. Het werd echt beledigend en elk argument van mij werd meteen gesmoord in aantijgingen van haar kant en pogingen  het gesprek een andere kant uit te sturen, genegeerd. .
Op een gegeven moment kreeg ik zin om met dingen te gaan gooien (ik!?!?!) en verzocht ik haar weg te gaan. Dat was ze niet van plan want  zij had toch altijd voor me klaar gestaan?
Waarop ik luid zei NU WEG!!!!! En zij na een hoop gesputter met veel geknal van deuren het pand verliet.

Ik probeer al jaren gesprekken over politiek en andere dingen (veel) waarin wij totaal van inzichten verschillen, te vermijden, maar zij is degene die het altijd weer aanzwengelt of doortrekt. Ze is een aanhangster van Rutte en komt uit gegoede kringen en kijkt duidelijk neer op gewone mensen.
Het gekke is dat ik altijd geleerd heb (in mijn armoedzaaierige milieu) heikele punten uit de weg te gaan, om beleefd te blijven, om mensen niet aan te vallen of onderuit te halen, om me niet voor te staan op wat ik voor een ander doe (zij heeft af en toe best dingen voor me gedaan, waarvoor ik altijd mijn dank heb laten blijken en ben niet erg haatdragend voor de vele malen dat ze zich  moedwillig beledigend uit liet naar mij toe).
Nu ging ze echter te ver en steeds verderf en ik wil het niet meer pikken, mijn eigenwaarde verdraagt dat niet.

Het vervelende is dat zij ook nog eens in de commissie zit die over mijn bezwaarschrift moet oordelen..................................

21 opmerkingen:

  1. He bah! Zo vervelend als je mensen tegenkomt die zo denken over dit soort zaken. Ik ken het maar al te goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh jeetje wat een narigheid. Ik voelde echt boosheid opborrelen toen ik het las. Ik hoop niet dat het ten nadele van je bezwaarschrift zal zijn. Blijkbaar staat zij er al,heel gekleurd in als,ze deze bezwaarschriften voor haar werk door moet nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het beroerde is dat deze meningen heel algemeen zijn en dat ze ook vaak worden aangezwengeld om maatregelen er doorheen te jassen. Ik verwonder mij ook dat er soms er raar soort afgunst naar mensen die menig tegenslag hebben gehad. Persoonlijk vind ik dat armoedig.
    Wens je veel kracht toe om je te verzetten, het zal wel moeten.

    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze kwam toch niet in functie, mag 'k hopen.
    Jeee, je hoeft je in je eigen huis niet alles te laten zeggen,
    sterkte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat akelig voor je! Heel vervelend als iemand je zo bejegend. Nu wil ik niet zeggen dat een ieder die "aanhanger" is van Rutte ook meteen zo laag bij de grond hoeft te zijn. Niet iedereen die rechts stemt, is "slecht" voor de medemens. Dit heeft zij als persoon tegen jou gezegd en vond het blijkbaar nodig je op deze manier pijn te doen. Hopelijk kan ze je alsnog eerlijk beoordelen (zoals het hoort!!) Goed dat je voor jezelf op kwam!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het dapper van je. Waarschijnlijk was ik gewoon in tranen uitgebarsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet niet wat ik erger vind, hetgeen ze allemaal tegen jou gezegd heeft of dat ze jouw grens niet accepteert als je haar aangeeft het huis te moeten verlaten.
    Hoe haalt ze het in haar hoofd om te willen blijven als iemand duidelijk aangeeft dat je weg moet. Hoe haalt ze het in haar hoofd om in andermans huis met deuren te smijten omdat ze haar zin niet krijgt!!! Wat een onvolwassen houding. Ik krijg mijn zin niet, dus is ga maar met deuren smijten als een klein kind. Wat is haar probleem? Waardoor wordt zij zo getriggerd door jou? Respectloos is haar gedrag. Ze hoeft het niet met jou eens te zijn, maar ze kan wel respect voor jou tonen en als volwassenen constateren dat je het niet eens bent met elkaar, dat mag. Ze is totaal respectloos naar je en dat raakt mij. Het spijt mij voor je dat ze zo is. Haar reactie/haar aanpak zegt alles over haar, laat dat bij haar liggen, dat is haar probleem.
    Laat je humeur niet vergallen door zo'n onbehouden persoon. En wat betreft het bezwaar, ze moeten concreet onderbouwen waarom ze iets afwijzen en alleen 'gevoel' en 'ik krijg mijn zin niet' is geen grond. Ik zou een klacht indienen bij deze organisatie gezien haar houding, dat je niet wenst dat zij jouw bezwaarschrift beoordeelt aangezien ze in haar gedrag grensoverschreidend is geweest en je daardoor geen vertrouwen meer hebt in haar objectieve beoordeling over jouw zaak.
    Succes meid, blijf jouw koers volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Verschrikkelijk, mijn haren gaan ervan overeind staan als ik dit lees. Helaas bestaan deze mensen echt en denken ze ook echt dat ze gelijk hebben. Triest hoor..heel goed dat je haar het huis hebt uitgezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk niet dat zij nog eerlijk en objectief naar je bezwaarschrift zal kijken, want dit is dus haar mening over iemand die in jouw situatie verkeert. En blijkbaar is ze niet tot inleven in staat. Duimen dat de anderen die over je bezwaarschrift beoordelen meer inzicht hebben in de nut en noodzaak van hulp voor jou.
    Helaas ben ik dit soort mensen met hun meningen ook vaak tegengekomen. Het duurde dan toch altijd weer dagen voordat ik wat gekalmeerd was.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zelf ben ik ook in uren er op achter uit gegaan, en heb 3.5 uur minder dan ik had. Ook ik hoor ik ook de geluiden die deze mevrouw jou vertelde. Zo ongevoelig, het is zo makkelijk van een afstand te oordelen, zonder dat je de situatie goed kent. Als of je niet wilt en het wel luxe vind dat iemand helpt in het huishouden. Als of het leuk is om zelf niet alles te kunnen en pijn te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh bah, je hebt groot gelijk hoor. Als zij een van de commissieleden is dan had ik de betreffende instantie een brief gestuurd waarin jij vriendelijk doch dringend verzoekt dat zij zich laat verschonen dit aangezien jullie elkaar uit de privésfeer kennen en dat het dus onmogelijk is dat mevrouw zonder vooringenomenheid naar jouw bezwaar kijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel goed dat je haar eruit gezet hebt! wat 'n lef zeg, dat ze je in je eigen huis even komt zitten beledigen. die snapt 't nog niet helemaal - daar zit zoveel fout, daar is geen beginnen aan om die op te voeden.
    ik zou even contact opnemen met de gemeente en vragen wat je aan de samenstelling van de bezwaarschriftencommissie kunt doen n.a.v. dit geval. Je kunt altijd een klacht indienen maar ja, ze was natuurlijk niet 'in functie' bij je op bezoek, dus liever vooraf proberen er iets aan te doen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh Vlasje wat erg om zulke kwetsende onzinnige opmerkingen te moeten aanhoren.Ik hoop,dat het je stijgende energie geen duw geeft. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een vervelende opmerkingen van die mevrouw. Het zou niet mogen dat zo iemand de bezwaren van een ander moet beoordelen.
    Zorg goed voor jezelf !
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vlasje, wat krachtig dat je deze vrouw de deur hebt gewezen. Ondanks dat je weet dat dit waarschijnlijk consequenties voor je zal hebben.

    Op dat punt denk ik dat Dubbeltje een goed punt maakt.

    Onbeschoft, onempathisch en ondoordacht. En ja, zulke mensen bestaan en denken helaas dat ze de waarheid in pacht hebben.
    Walk a mile in my shoes.

    Jeeee....word bijna zelf boos nu!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het was toch een buurvrouw en niet een t**t die over de bezwaren gaat? Niet dat het aan onbeschoftheid en onbegrip afdoet maar er bestaat geen buro waar je klachten in kunt dienen over dergelijke mensen. Wel kun je haar van nu af aan gaan negeren. Ik vind het vreselijk voor je maar neem van mij aan: het zegt alles over haar en niet over jou!! Sterkte ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Diep triest dat er mensen zijn die dat denken en zelfs uitspreken. Net alsof je vraagt om een ziekte te krijgen die je beperken in handelingen die voor anderen de normaalste zaak van de wereld zijn. Deze mevrouw weet duidelijk niet wat het is om te leven met beperkingen. Zulke mensen kun je beter kwijt zijn in je leven. Laat je in ieder geval niet gek maken door zo'n vrouw!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tja Vlasje, zo zie je maar weer dat onze nederigheid, die we verwarren met beleefdheid en beschaafd gedrag, niet bepaald het gedrag is wat ons windeieren legt. Goed dat je haar eruit gestuurd hebt, en niet meer binnenlaten zou ik zeggen!!! Wat een ongelovelijk onbeschoftheid. En het erge is, dit soort mensen heeft dat niet eens door van zichzelf.
    Ze lijkt wel wat op ex-vriendinnetje van dochter, die zich hier in huis ook zulk aanmatigend gedrag meende te moeten aanmeten. Dat soort ben je beter kwijt dan rijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat vervelend en wat een herkenning! Ook ik moet al 35 jaar van dankbaarheid op de knieën voor wat er toen voor mij gedaan is..
    Momenteel is er hier nog geen sprake van inlevering van uren gelukkig.
    Jouw buurvrouw is helemaal niet geschikt als beoordelaar. Op welke gronden zit zij in die commissie, vraag ik me dan af.
    Je hebt gelijk dat je haar de deur gewezen hebt, je hoeft je niet te laten beledigen in je eigen huis.
    Sterkte meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bahhh.... ik heb er geen woorden voor. Belachelijk gewoon. Respect dat je haar de deur hebt gewezen. Ik was ontploft. Pffff......

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ze heeft dus wel gelijk anders hoef je niet zo boos te worden

    BeantwoordenVerwijderen