maandag 8 april 2013

Genoten!!!!

Wat een kado, de dag van gister; weinig wind, zon en de basistemperatuur een stukje omhoog. De thermometertemperatuur en de gevoelstemperatuur ontliepen elkaar niet zoveel, dus in de luwte in de zon was het vurrukkulluk. Evengoed verder gegaan met tuinklussen, want eindelijk weer een beetje fut in het lijf en dus vorderde ik weer een stukje.
Tussen de bedrijven door lekker lezen in het zonnetje en dan werd het stil; slapende katten en de vogels, die roken dat ik de voersilo's had bijgevuld, kwamen dichtbij; koolmezen, pimpelmezen, een groenling, diverse merels en een lijster. Tot op 4/5 meter durfden ze te komen. Als je gerommeld hebt zijn er altijd zaadjes en insecten voor ze te vinden en ze waren me duidelijk dankbaar. Zaterdagavond hoorde ik voor het eerst de merel nog laat luid zingen. Wat een heerlijkheden voor hen en een kijkgenot voor mij. Dit nemen ze me niet meer af!

4 opmerkingen:

  1. Zo leuk hè? die vogels. Wij hebben één zeer territoriale merel, in de postzegel, die alle soortgenoten verjaagt. Hij verstopt zich onder een struik en zodra er een lijster of andere merel in de buurt komt gaat ie erop af. De kleinere vogeltjes, mussen, vinkjes enzo trekken zich niets van hem aan. Zo geinig om te zien...
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je verwoordt mijn genieten. Alleen waren hier veel buren bezig en vond ik de echte stilte aan de dijk. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig. Voor ons was het ook topdag. We zijn bij mijn vader geweest en de reis was een hele overwinning!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, heerlijk was het gisteren en eergisteren. Ik word helemaal blij van de zon op mijn wangen. Mijn tuin heeft al weer een opruimbeurt gehad. Er volgen nog meer, maar mijn groene bak moet eerst geleegd. Vandaag voor het eerst op mijn werk scholeksters gehoord. Die nestelen ieder jaar op het platte dak, gewoon midden in de stad Groningen.

    BeantwoordenVerwijderen