vrijdag 5 april 2013

Geen tuin en toch tuin

De pijp wil niet echt vlammen na dinsdag. Enfin vanmorgen een beetje meegewerkt met mijn goede hulp en me bijna geschaamd voor mijn kleine inbreng. Het is niet anders.
Nu is het ook schoftig schraal weer, dus veel mis ik niet, maar het jeukt wel.
Net kwam een buum die een moestuin beheert en een opleiding tot bioboer volgt een paar zelf gezaaide tomaten plantjes brengen, babietjes nog, maar net mooi voor mij. Ze staan zich in het zonnetje op de achtervensterbank te koesteren. Hopelijk komt er een weersverbetering die maakt dat ze na de ijsheiligen rustig in de tuin zelf verder kunnen. In ruil heeft de buum een aantal pollen met daslook uitgestoken en meegenomen voor zijn eigen tuin. Goede ruil toch?
Aangezien na het weekend warmer weer zou komen, zet ik nu alles in om zo snel mogelijk weer wat energie op voorraad te krijgen, zodat ik er ook echt van genieten kan, in de tuin en met de scoot.

3 opmerkingen:

  1. Hoe herkenbaar zeg.....hier wil het motortje ook niet erg draaien :(
    Ik kijk ook uit naar het mooie weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb hier een paar dagen gehad waarin het motortje (te?) hard draaide. Daar wil ik dan profijt uit trekken en doe teveel. Nu is de pijp helemaal leeg en kan ik weinig meer. Gelukkig vanavond al een makkelijke maaltijd gepland.. dus rustig aan!
    Doe jij ook rustig aan, dan kan je er weer lekker tegen als 't weer wat mee zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk,dat delen met elkaar.Ik hoop,dat je ook zonder zon snel bijtankt. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen