zaterdag 6 april 2013

Bloemetjes buiten gezet!

Heb mezelf getrakteerd op een paar potten met kleinbloemige viootljes en die buiten neergezet om de boel wat op te voorjaren.
Binnen oranje tulpen in een reeks glazen en dan is alvast een slokje lente genomen.
Verbaas me over de oranjegekte overal, etalages, extra artikelen in oranje ipv hun normale uiterlijk. We leven tegenwoordig van hype naar hype en van festiviteit naar festiviteit. De commercie zet hoog in om de consument toch tot besteden te verleiden.
Ik ben geen monarchist, en ook geen republikein, geloof gewoon niet in Hoog-geplaatsten. Kijk tegen niemand op, behalve als die persoon echt een groot voorbeeld is. De kroning zal aan mij zoveel mogelijk voorbijgaan; het kroningslied interesseert me niet, de feestelijkheden niet, de foto's niet, de memorabilia niet. Ik zal de dag lekker buiten in de natuur zijn, als het kan, en anders zonder tv lekker binnen.
De oranje tulpen zijn gewoon mooi en oranje/rood/geel de kleuren waar ik blij van wordt, niet omdat ik aanhangster van een voetbalclub of royalty ben, maar omdat ze warm en vrolijk zijn.

4 opmerkingen:

  1. hier ben ik het volledig mee eens , want een ander bijverschijnsel van dit soort festiviteiten is dat we ineens zo eensgezind zijn als nederlanders, vreselijk vind ik dat die zogenaamde saamhorigheid die na dat soort festiviteiten ineens als een zeepbel uit elkaar spat. als we ons eens altijd zo eensgezind gedroegen , dan zou er elke dag iets te vieren zijn in nederland. bovendien is het ook nog eens bijzonder slecht voor het milieu want heel van de versieringen zijn voor eenmalig gebruik en zie je vaak nog maandenlang als zwerfafval in stad en natuur en als laatste lopen de festiviteiten ook nogal eens uit in vandalisme , dat zijn natuurlijk maar incidenten ,maar toch. ik houd mij meestal verre van dit soort activiteiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er vast knotsgezellig uit bij jou. Wij doen ook niet mee met de gekte. Lekker rustig hier in Vlaanderen. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het heel boeiend,hoe die kroning opgeklopt wordt. En de middenstand er hele akkers graan van mee probeert te pakken. Er schoot door me heen "als die saamhorigheid eens plaat zou vinden voor een beter milieu". Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vraag me af of ze de spulletjes wel aan de straatstenen kwijt gaan krijgen....wij houden het lekker rustig , koninginnedag was leuk,met de vrijmarkt hier bij de boerderij, maar koningdag...tjah wat zal ik zeggen....kweetutniethoorrrrrr

    BeantwoordenVerwijderen