woensdag 17 april 2013

Balans zoeken

De laatste week was voor mij nogal uitputtend; eerst het bezoek van de indicatiedame met haar slechte bericht over de halvering van de thuiszorg. Er werd in dezelfde tijd nogal een beroep op mijn empathische, raadgevende en  steunende vermogens gedaan door anderen en het meeleven met vriend G en zijn oogoperatie en de bijna-ruzie met een andere vriend, waren een beetje veel van het goede, een dwarszittende printer/pc kwam er nog bovenop en hup de accu was opeens erg leeg.
Gister was de dag dat ik een beetje touch-down ging.
Vanmorgen alleen de bioboodschappen gedaan en verder hang ik een beetje, en doe wat scharrelklusjes (kruiden bijvullen, opruimen) zonder me te haasten en met veel pauzes. Ondertussen veel mentale sterkte naar vriend G proberen te sturen.
Het verder gaan met de tuin, staat helaas even in de wacht, net als ritjes op de scoot, een bezoekje aan de kringloop etc.
Oma doet alles op haar dooie akkertje en voelt hoe dankbaar haar lijf hiervoor is.
Gelukkig is er met de digi-dingen nu weer vrede gesloten en vandaag zijn er ook in de huiselijke sfeer nog geen  storingen geweest. Kijk, dat schiet een beetje op.

5 opmerkingen:

  1. Dus al bijna weer gevonden? Die balans. Blijf lekker naar jezelf luisteren dan luisteren wij even naar Paul.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte met de klim naar boven, Vlasje. Ik duim nog steeds voor G.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Valt ook niet mee om binnen je eigen grenzen te blijven hè? sterkte x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je naar je lijf luistert.De kringloop loopt niet weg.En lezen is ook plezierig. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Luisteren naar je lichaam is niet altijd even leuk, maar het kan zo'n deugd doen! Ik hoop dat je ook wat kan genieten van de rust die je opgelegd wordt. En dat je snel weer naar buiten kan of dat het zo warm wordt dat je gewoon in de zon kan rusten

    BeantwoordenVerwijderen