woensdag 27 maart 2013

Vlasje naar het museum



Vanmorgen las ik dit:
http://nos.nl/artikel/489100-arme-oudere-is-tamelijk-zeldzaam.html
Dus het is nu officieel; ik ben arm en zeldzaam. Niet waardevol, maar ja een potscherf kan ook in een museum terechtkomen, dus waarom ik niet?
Arm voel ik me niet. Oké ik moet behoorlijk uitkijken met mijn geld, maar het kan nog steeds uit. Ik kom niets tekort.  Er is nog heel veel om van te genieten dat (bijna) gratis is. Alleen er moet wel zorg blijven waarop ik kan terugvallen en ook de medische zorg moet gegarandeerd blijven. Dat zijn pijnpunten tegenwoordig... net als de instandhouding van musea............
Maar er bloeien nog steeds sneeuwklokjes en de vogels gaan een gezinnetje stichten.

8 opmerkingen:

  1. Ik geloof dat onderzoek niet. Ik vraag me af of er naar het uiteindelijk te besteden maandbedrag is gekeken. Na aftrek van alle vaste kosten,ziektekosten ,eigen bijdragen WMO/AWBZ enz..En jij bent rijk door je kijk op het leven. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook een arme oudere die zich niet arm voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vraag me af waarop ze dat basere en wie ze hebben onderzocht dan. Ik verdenk hier zomaar een propagandastuntje in om de ouderen wat harder te mogen uitknijpen en de hulp van de jongere generatie daarbij in te schakelen. Die hebben namelijk volgens de beeldvorming erg veel moeite met de 'rijkdom' van de oudere medemensen die hun hele leven al gewerkt hebben terwijl zij zelf nog moeten beginnen en het n u alvast willen hebben....pfffff stomme onderzoeken. Ik ben nog niet oud, maar blijkbaar ook zeldzaam want mijn leeftijdsgenoten schijnen allemaal geprofiteerd te hebben van de jaren 90 boom.....ik heb dat even gemist.....maar mooi dat ik niet in dat museum ga zitten;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het rapport even gelezen
    -de armoede bij bijstandontvangers is toegenomen
    -de armoede bij gepensioneerden is afgenomen omdat de aow sinds 1994 sterker gestegen is dan alle andere uitkeringen
    -de nieuwe gepensioneerden die er elk jaar bijkomen bijn allemaal een soms klein pensioen hebben ( ook de vrouwen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, ik heb een uitkering en daarna (volgend jaar) alleen een AOW, met slechts enkele tientjes (per jaar) pensioen. Dan vervallen ook de jaarlijkse langdurigheidstoestand en andere voordeeltjes. Terwijl het per maand slechts, (netto) een heel klein beetje meer is. De belastingen, ik krijg jaarlijks minder terug, de eigen bijdrages stijgen en de andere vaste lasten en de prijzen ook. Zit dus in de verkeerde hoek. Maar geniet even goed van het leven, ben gewend heel zuinig te leven.

      Verwijderen
    2. Ja dat is dus het vervelende van dit soort berichten. Het gaat over de gehele groep, maar op individueel niveau kunnen zaken heel anders liggen. Hoewel je er niet op vooruit gaat met je Aow hoef je je verder geen zorgen meer te maken ove alle kortingen op de bijstand die er aankomen

      Verwijderen
  5. Wat is arm? Bepaalt de overheid dat? In jouw geval is zorg onmisbaar om "rijk" te kunnen leven. Je hoort mij niet klagen wat ik hier allemaal kan doen in Los Boliches, maar jouw log stemt mij wel tot nadenken. Een hartelijke groet van mij, Mara

    BeantwoordenVerwijderen