zondag 31 maart 2013

Snowy

Gisteren was een vreemde paaszaterdag, zon en sneeuw op 30 maart. Even naar de markt geweest en verder heerlijk krantje gelezen, mail beantwoord, gekookt en gegeten en verder eigenlijk niks.
Ik was een paar dagen van slag door het bericht over de oogoperatie van mijn goede vriend. Bij mij uit zich schrik, kwaadheid of verdriet vaak in een opstandige dikke darm en dat gebeurde nu ook. Gelukkig was het  gister al weer aan het kalmeren. Maar toch voelde ik me gister en eergister niet bepaald prettig en heb dus ook niet in de tuin gewerkt. Vandaag en rest van de week hopelijk beter.
Hoe heftig zo'n feit ook is, ik waardeer de dingen die wel goed gaan in het leven des te meer, als ik me realiseer hoeveel zomaar fout kan gaan. 
Vannacht een uur korter slapen, dus de overgang naar het lichtere half jaar wordt weer gemaakt, en hoe het ook uit zal pakken, ik zal mijn zegeningen blijven tellen.
Carpe diem is het  devies dat  steeds zijn waarde bewijst.

4 opmerkingen:

  1. Tja en dan lees ik dit na mijn eigen wanhopige brichtje....
    dankjewl vlasje, je hebt gelijk, tel je zegeningen.
    fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk ben jij in een heftige fase in je leven, waarbij het lijkt dat je van het ene negatieve in het andere vervalt. Groot gelijk om af en toe in je holletje te kruipen en je wonden te likken. Toch is het kijken naar het mooie en goede vaak een heel goede methode om weer kracht op te doen en je te realiseren dat het leven meer behelst.
      Sterkte joh!

      Verwijderen
  2. Wonderlijk jouw emotie-graadmeter.Je weet dan wel,hoe het met je is. Fijne rustige paasdagen gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen