donderdag 28 maart 2013

Schrik

Een telefoontje van een vriend, diegene die al eerder een (mislukte) oogoperatie heeft gehad. Nu moet zijn andere oog ook geopereerd. Doen ze niks dan verliest hij zeker het zicht daarin, bij operatie kan het misschien wel goed aflopen, al is die kans niet spectaculair en dan heeft hij daar weer redelijk zicht in, Als het mislukt (kans levensgroot) blijft hier ook maar 15% zicht over, als het  niet erger mis gaat dan met oog 1. Wat een drama. Deze vriend is van mijn leeftijd, bijna aan zijn pensioen toe en het is een heel actief mens, die geniet van theater, film, pc-techniek, natuur, knutselen, lezen. Hij is de steun en toeverlaat van velen en nu dreigt hij zelf zijn zelfstandigheid te verliezen. Ik moet er erg van slikken.
Ben even stil.

14 opmerkingen:

  1. Dit is heftig en ingrijpend. Ik hoop zo dat het max haalbare eruit gehaald wordt voor hem. Veel sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat droevig. :( Duimen dat het toch goed mag gaan, de operatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte voor je vriend en voor jou, ik pleeg een traantje om dat stomme geld zie elke euro telt, maar dit is toch vele malen erger.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jemig, wat angstig. Wens hem heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Poeh zeg, da´s niet niks! Wens hem sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ingrijpend in zijn leven. Ik hoop,dat hij nu steun krijgt. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach, ieder zo heeft ieder zo zijn eigen problemen, maak je niet druk om die van een ander dan valt het allemaal best mee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het iemand betreft waar je erg op gesteld bent, leef je mee. Wie dat niet kan of wil is een hork.

      Verwijderen
  8. Nou, wat een rare anonieme reactie! Vlasje, groot gelijk dat je meeleeft! Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn zus. Dat liep helaas niet goed af, maar ik hoop dat het bij je vriend wél goed afloopt. Zo'n operatie is altijd spannend.Ik wens jou en de bewuste vriend veel sterkte toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heftig zeg, ik hoop dat de operatie lukt! veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Empathie kan je niet leren, zo blijkt uit een reactie hierboven.

    Je ogen zijn kwetsbaar. Kan me voorstellen dat het je bezighoudt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hoop dat de operatie lukt! Spannende periode weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mijn oma werd door een erfelijke ziekte praktisch blind, net als haar vader en haar oma. Ik heb van nabij meegemaakt hoe erg het is en hoeveel impact het heeft als je steeds minder kan zien. De ziekte van mijn oma en overgrootvader is erfelijk. Omdat het een erfelijke ziekte is, zou ik het ook kunnen krijgen, het openbaart zich op latere leeftijd, soms best een angstige gedachte.

    Ik hoop dat de operatie van je vriend mag lukken en hij zijn zicht mag houden. Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig snappen de meeste lezers hoe ingrijpend en zwaar zoiets is, en als het dan een vriend betreft die voelt als een broer voor je, ben je aangeslagen. Hoe jij ervoor staat, ik moet er echt niet aan denken. Hopelijk schrijdt de techniek ook voort. Sterkte en dank voor je reactie, net als andere lieve meevoelende reageerders.

      Verwijderen