woensdag 6 maart 2013

Rondritje

Vanmorgen eerst mijn (bio-)boodschapjes gehaald en weer thuisgebracht onder een grijze lucht met zelfs een spatje regen. De tuin lokte dus niet, maar wel de scoot. Een (alweer een) zak met kleding en een zakje losse spullen opgeladen en hup via via naar de kringloop.
Daar even rondgesnuffeld en wel voor 1.50 aan potjes en een mandje gekocht (doe maar eens ruig!!). Onderweg genoot ik al volop van sneeuwklokjes en krokussen die samen met madeliefjes ronddansten op de grasvelden, dus vanuit de kringloop het park ertegenover in om daar naast eerdergenoemde bloemen ook nog verrast te worden door hier en daar speenkruidsterretjes, maar ook door een heel plakkaat ranonkels tussen de bomen. Inmiddels begon een bleek zonnetje zich tussen de wolken door te wurmen en ik ging via , wat hier met een duur woord de Stelling van Den Helder heet, richting Huisduinerpolder. Veel vogels onderweg en in de polder zag ik veel ganzen, scholeksters, hoorde kievitten en zag wulpen allemaal genietend van het zonnetje. Ook bij de manege waren de paarden allemaal buiten en hadden ook het voorjaar in het hoofd, gezien het gehinnik en de machtsspelletjes onderling.
Onder de dijk langs naar huis. Dit was echt verrukkelijk. Inmiddels is het zonnetje weer bedekt door een grijs dek, en zit ik heerlijk thuis me te verheugen op een grote smoothie en wat voorjaarssoep.
Dus, de keuken in!

3 opmerkingen:

  1. Wat kun jij toch altijd genieten.Van dat alles wat niet kost .Wijze woorden op spaarcentje haar blog.Groet maamke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben gek op Simon's Cat. Zo leuk altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow zeg, geef je niet teveel uit hahaha.....
    ik zie je al gaan via de stelling vanaf de kringloop....mooi stukje vooral achter Fort Erfprins langs, jaaaa moet ik ook weer eens doen ja.

    BeantwoordenVerwijderen