zaterdag 30 maart 2013

Mijn allereerste pick-up
kon alleen maar 45-toerenplaatjes (singles) afspelen, het was een zogenaamd brievenbusje. k was 12 en het was een tijd waarin ik nog tegen het tienerleven aanhing, maar net zo lief ging rolschaatsen of vissen.
Maar muziek begon me al te interesseren al was mijn smaak erg kinderlijk. Ik was gek op Connie Froboess
en Peter Kraus (hoe kon ik, zo suikerzoet.....) maar anderzijds kwam  de Indopop op en ik was tevens geïmponeerd door Jacques Brel en Edith Piaff.
Mijn allereerste plaatjes was Milord van Corry Brokken en Ramona van the Blue Diamonds kwam er snel bij. Ook zoet, maar ja, op die leeftijd hebben meisjes nu nog suikerspin-roze kamers, dat had ik niet.  Ook suikerspin-kapsels en petticoats waren aan mij niet erg besteed. Maar zwijmelen, ja, een vaag zwijmelen, nog te jong voor verliefdheid, te oud voor
kinderfantasieën .

12 opmerkingen:

  1. Je blogje ontlokt me een regelmatig "oh ja!". Mijn zusje was fan van Conny Froboess en had veel singeltjes van haar. En van milord weet ik nog de tekst. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je verhaal en dit heerlijke nummer. Ik heb je gelinkt. Fijne paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahaha je was een wildebras zeker, zo eentje die liever een broek aan had en lekker erop uit ging.....dat vertelde mijn moeder ook altijd,en die broek die kreeg ze dan uiteindelijk toch maar nadat ze ettelijke jurken al spelend gescheurd had. Maar wel zwijmelen ja...op de koffer-pick=up.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies; een jurk zat al gauw vol smeer, teer of modder.......en zelfs nu heb ik geen een rok meer......

      Verwijderen
  4. Lekker nummer, brings back memories!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor alle duidelijkheid, The Blue Diamonds zijn geen INDO ROCK, daarvoor moet je zijn bij de Tielman Brothers, Crazy Rockers en vele anderen zijn. The Blue Diamonds waren een gepolijst product dat helemaal aansloeg zeker na het uitbrengen van Ramona, door de orkestleider Jacky Bulterman met zijn bombastische invalshoek.
    Meer info, zoek maar eens in Wikipedia.
    Je keus voor vandaag ondersteunen wij van harte.
    Fijne Paasdagen en lentegroeten vanuit Andalucia.
    Salu2 Albert y Mara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. http://www.facebook.com/photo.php?fbid=396852870348613&set=a.396852863681947.98063.280783751955526&type=1 Is een goede groep op facebook van Indorock!

      Verwijderen
  6. Een nummer dat ik ook vaak heb gehoord vroeger. Een 'evergreen' dan..en ja de duitse muziek was bij ons thuis favoriet dus Connie en Peter kwamen ook vaak voorbij.

    Fijne paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh heerlijk, weer even terug in mijn tienertijd! Ik vond Connie Froboess ook geweldig! En ik was altijd dol op de Blue Diamonds!
    Fijne Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke inleiding naar de stukjes muziek die ik als kind vaak voorbij hoorde komen ,
    Fijne paasdagen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Husband zong het regelmatig. Zijn vader was een groot fan van de Blue Diamonds. Hun platen werden grijs gedraaid. Leuk om het weer te horen.

    Liefs Fredrique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig lied, ken het via mijn zussen, ik was nog erg jong toen.
    Groetjes
    Wil

    BeantwoordenVerwijderen