zondag 3 maart 2013

Kindjes

Vandaag is een buurjongetje jarig. Hij wordt 4. Vanmiddag heeft hij een echt feest, met veel taarten (door pa gebakken) en veel kinderen. Gister was ik er even om een klein kadootje te geven (een leuk beestenrietje en vouwblaadjes). Een hartstikke leuk joch, met fijne ouders. Er kan daar veel en toch is het kind absoluut niet verwend en luistert hij aardig.
Er kwam een andere buurman langs met een baby dochter van 6 maanden die alleen maar stralend lachte. Wat kan het dan leuk zijn om ergens op visite te komen. Dat is lang niet altijd want er zijn veel klierige verwende koters op de wereld. Natuurlijk heeft elk kind fases en momenten, maar toch zie ik behoorlijke verschillen.
Verder vermaak ik me met kleine klusjes (al wat bekijken met de Belastingaangifte) en schaatsen op tv.
En we wachten op het beloofde lenteachtige weer dat er schijnt aan te komen...........

7 opmerkingen:

  1. Sommige ouders zouden eens af en toe 'nee' moeten zeggen. Heb je een hoop minder klierkoppen:) Maar grenzen stellen is uit bij velen. En dan die mensen die een labeltje als excuus hebben. Er zijn echt kinderen met bijvoorbeeld autisme (een vriendin van mij haar zoontje, bv) maar er zijn ook een hoop nepperds. Labeltjes-inflatie om niet te hoeven opvoeden, noem ik dat. En die verpesten het dan voor zo'n kind als ik ken. Die krijgen dan niet voldoende hulp.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn vaak de scholen die komen met de de vraag naar een labeltje omdat zij het daar niet aankunnen...tis niet altijd de ouder die niet opvoeden kan hoor, de juffen schuiven het ook maar al te vaak af op een etiketje ipv dat ze nu eens echt les gaan geven. En dan ben je zo'n kind dat....vul maar in. Kinderen gaan leven naar wat men van hen denkt, dus als je gezien wordt als klier word je het vanzelf,want wat maakt het uit, ze willen je toch niet anders zien
      (Zoon hier verzucht dit vaak op zijn pogingen aardig te doen tegen anderen, "het helpt toch niet mam, ze willen me niet aardig vinden omdat ik een klier ben".......hij is autistisch... Kinderen en ouders worden maar wat gemakkelijk veroordeeld tot niet goed genoeg ipv dat men elkaar ondersteund, kielhaalt men elkaar.

      Verwijderen
    2. klopt, ik heb drie jongvolwassen kinderen, maar alledrie hadden zo een etiketje opgeplakt gekregen door een overijverige juf als ik er geen stokje voor gestoken had. Wellicht ADHD/ADD, faalangst, sociaal onhandig, motorisch gestoord, te bescheiden of te introvert (en dat laatste komt al in de buurt van autisme..tegenwoordig). Niet goed voor zichzelf op kunnen komen, mind you, in de kleuterklas, nog een heel leven voor zich.. maar nee, in de kleuterklas diende je dat al geleerd te hebben. Kun je de radslag niet? Hup, naar sensomotorische gym. Kun je de R niet goed uitspreken? Hup, naar.. nee, mams had dit keer geen zin meer in jarenlang logopedie en ging zelf die R wel oefenen met de jongste.
      Ze leven nu alledrie lekker zonder etiket.

      Verwijderen
  2. De lente komt en deze muziek fleurt alles op. Zalig nummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken een kind dat binnenkort communie moet doen en als cadeau een i-pad krijgt. Dat is toch van de zotte? Althans dat vind ik. Nog nooit hebben mijn kinderen zoiets duurs als cadeau gekregen en ze hebben voor alle dure dingen zelf (mee) moeten sparen. Ik vind het niet gek dat sommige kinderen nooit tevreden zijn, toch zeker niet als ze op zo'n manier verwend worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er zijn inderdaad nog genoeg leuke kinderen met meestal een goede jeugd.Ik kan genieten van die spontane gesprekjes op straat. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen één kind is hetzelfde, maar ........ geen ouder is hetzelfde ;-)
    Wij van de babyboomgeneratie zijn heel anders opgevoed dan de huidige kinderen, ik hoef maar te kijken naar onze kleinzoon van 8 die voor zijn verjaardag een iPod Touch kreeg, maar zo heeft elke tijd zijn charme. Ik kan me niet meer druk maken en kleinkinderen zijn geweldig. Je hebt alleen de lusten en NIET de lasten.
    Vlasje fijne maandag toegewenst. Saludos de Albert
    P.S. En dat labeltje opplakken bij een kind is iets van deze tijd.

    BeantwoordenVerwijderen