woensdag 13 maart 2013

Gemengde berichten

* De belastingen zijn ingevuld en verstuurd. Het is weer ruim de helft minder dan vorig jaar
en ca. een tiende van een paar jaar terug. Hoezo de lage inkomens ontzien?

*De administratie over 2012 is geordend en opgeruimd. Alleen een declaratie t.a.v. de ziektekostenverzekering moet nog afgewerkt worden.

* Ondanks het snel wegsmelten van de gevallen sneeuw, durf ik nog niet met de scoot naar buiten. Een buufje haalt mijn bioboodschappen. Wat een rijkdom dat mensen voor je klaarstaan indien nodig.

* Er is pas ingebroken hier op het rijtje. Toch een onprettig gevoel en reden de sloten en ramen extra te controleren.

* Er pruttelt een linzen/groentensoepje, ter ere van de kou.

* Iemand claimde een min of meer het recht op mijn verkregen keukenmini's van Appie. DAT MAAK IK ZELF WEL UIT, JA?

*Genoten van de docu over ELBOW en  de Golden Oldies.

* Verbazing over Barbie's programma. Waarom ik kijk? Het is zo'n vreemd fenomeen, dat ik met mond open kijk. Spannender dan een volslagen nieuwe diersoortdocu.

*Mooie pluizige kussens gekregen van een lieve kennis, die ze te harig vond en ze schonk vanwege de katten, die er inderdaad als koninklijke hoogheden op resideren.

* Extreme Cheapskates bekeken. Wat een vreemde extremen, maar de gedachte erachter is vaak wel ok. Sparen voor meer tijd, het milieu, een dierenopvang.  De uitwerking te gek voor woorden soms.

* Gekeken naar Mijn leven in puin, gisteren. Had medelijden met de jongen in kwestie en denk dat deze akties te heftig zijn voor mensen om psychisch te verwerken, laat staan het gedrag echt te veranderen. Bovendien zie ik veel in containers verdwijnen, zo naar de stort? Waarom geen ploeg vrijwilligers van een kringloopbedrijf erop gezet om uit te sorteren wat bruikbaar is?

* De afgeschreven kennis, die na mijn briefje een zielig antwoord stuurde, belde op met een  kinderstemmetje of ik het wel gelezen had. Ik antwoordde dat ik bij mijn standpunt bleef en was verbaasd om het blok beton voor haar hoofd.

* Heerlijk dat ik door deze binnenzit-dagen zoveel klussen plat heb gekregen en evengoed geniet van media en lektuur.






7 opmerkingen:

  1. Administratie doen, soep maken, mijn leven in puin kijken... we lopen bijna synchroon. Ook zo'n pret bij het afvinken van lijstjes hier. En om jouw opmerking over bijzondere diersoorten moest ik erg lachen. Toch maar eens kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om al die punten van je te lezen. Je komt bij mij over als iemand die goed in contact met zichzelf staat, zichzelf blijft en ook naar handelt waar ze voor staat. Leuk om te lezen.
    w.b die inbraak, een zeer onprettig gevoel als dat zo dichtbij gebeurt. Hier in de straat ook gehad, via mail zijn alle buren hiervan op de hoogte gebracht. Al pratend met de buren bleek dat menig buur zijn schuurdeur nooit afsloot. Sinds dat ene akkefietje en dankzij dat mailtje doet iedereen zijn schuur dicht en is er niet meer ingebroken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het boeiend,al die verschillende mensen. Ook je vroegere kennis en haar telefoontje. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik krijg dit jaar helemaal niets terug van de belasting,want kreeg ik vorig jaar nog eenouderkorting ,dit jaar is het alleen nog maar voor kinderen geboren na 1993 en niet meer zoals vorig jaar voor kinderen geboren na 1983 , nou dat is een flinke tegenvaller, want alhoewel mijn dochter wel zelf school en verzekering betaaltd van de studiefinanciering en haar eigen kleding en dergelijke , draai ik wel op voor alle vaste lasten en de boodschappen, nu werk ik ook maar 30 uur per week in de schoonmaak ,daarvoor ben ik ruim 7 uur per week aan reistijd kwijt op de fiets naar 3 panden per dag dus niet echt een hoog salaris, maar meer gaan werken betekend niet alleen meer werkuren maar ook nog meer reistijd omdat waarschijnlijk alleen op een 4e pand kan.het geld dat ik vorig jaar nog wel terug kreeg van de belasting was dus meer dan welkom ,maar dit jaar krijg ik maar 21 euro terug, nou daar kun je een feestje van bouwen joepie ,nou ja ik heb nog werk denk ik dan maar , het kan altijd nog erger.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook genoten van het programma over Elbow. Was verrast te horen dat zij vroeger weer naar U2 luisterden. Zoonlief en manlief zijn ooit naar een concert van Elbow hier vlak bij (Heineken Music Hal) geweest. Hebben ze erg van genoten.
    Onze belastingaangifte is nog niet klaar. We hopen net quitte uit te komen. Als ik een honorarium van manlief uitgekeerd krijg voor verrichte diensten in zijn bedrijfje hoeven we niets bij te betalen. Wel even nakijken of dat mag als je zzp-er bent. Ik weet eigenlijk niet zeker of hij voor de fiscus aangemerkt staat als zzp-er. Dat is nl. echt een begrip van de laatste jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. http://www.ah.nl/bonus/aanbiedingen.jsp?show=Keukenminis

      Verwijderen