dinsdag 12 maart 2013

Duivels

Al heel lang ben ik me bewust van de door en door rotte mentaliteit die zich meester heeft gemaakt van grote en belangrijke gebieden in ons leven.
Pesten is erg, een grensrechter doodtrappen ook, maar er zijn grotere kwaden en dan begaan door mensen die de verantwoording hebben genomen om voor ons beslissingen te nemen en die beter zouden moeten weten.
De rel om de tabakslobby is een goed voorbeeld. Een arts, zelf ooit tabaksverslaafde, die dagelijks ziet wat roken aanricht, heeft het lef om de politici die connecties hebben met de tabaksindustrie op Internet met naam en relaties te noemen, en die lieden zijn hoogst verontwaardigd. Waarom? Bang? Hoe kun je geld aannemen, zaken verdedigen waarvan je weet dat ze niet deugen en dan niet je naam genoemd willen hebben? Dat is krom!!! In mijn jeugd bestonden sigaretten speciaal voor astmalijders, prezen doktoren roken aan en was de hele cultuur van roken doordrenkt. Ook toen waren er al stemmen die waarschuwden, maar die werden het zwijgen opgelegd, als gekken geëxposeerd, en dus nauwelijks geloofd. Dat vinden we nu idioot, maar het werd met opzet gedaan door mensen die beter wisten. Nu richt men de pijlen vooral op de derde wereld  als groeimarkt en stabilisatie van de verkopen in het westen. Misdadig!!!!
Hoe raar is het dat je grote moeite moet doen en extra geld moet neertellen voor gezonde basisvoeding zonder onnodige en zelfs schadelijke toevoegingen? Dat het een luxe is om gewone goede voeding te kunnen eten? Dat er subsidies gaan naar vervuilende bedrijven en onverantwoorde teeltmethodes?
Ook de farmacie  is niet geinteresseerd in goede natuurmiddelen omdat die niet te patenterren zijn. Wel in twijfelachtige en agressieve middelen, niet in middelen tegen zeldzame ziekten wegens te weinig omzet. Hoe duivels wil je het hebben allemaal?
Waarom worden mensen die bewust en gezond eten  en leven als freaks neergezet? 
Snappen jullie het?  Ik niet!

5 opmerkingen:

  1. Ik zit al lezen instemmend te knikken. Het zal allemaal wel met geld te maken hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begrijp er ook geen biet van. De wapenindustrie is ook zo'n smerige handel. En over de kerk zullen we het maar niet hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geld is macht, macht is geld. Zoiets?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed blogje, ik ben het helemaal met je eens.
    Pas had ik een hele leuke discussie met mijn tiener dochter (naar aanleiding van een leraar die had gezegt dat light cola goed voor je was en dat mensen die zeggen dat het kankerverwekkend niet wijs zijn) Mijn dochter ging er eigelijk vanuit dat wat goedgekeurd was door de EU (de bekende E-nummer) dat dat dan wel geen kwaad kon. Ze kon namelijk niet begrijpen dat er mensen zijn die willens en wetens verkeerde producten aan de mensen willen verkopen.Toen zei ik dat alles met geld te maken heeft, en dat het hen niet uit maakt of wij er ziek van worden of niet. STerker nog als we ziek worden ervan dan levert dat de farmacie ook nog is geld op, dus win win situatie moeten ze gedacht hebben.
    Ik zei tegen mijn dochter was het maar zo, ik zou echt willen dat je gelijk hebt zoals jij het zegt zou het eigelijk moeten zijn.
    Groetjes D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk hier maar eens naar, dan krijg je antwoord op al je vragen. Zo halverwege de film komt de aap goed uit de mouw. Het is even een zit, maar niet erg als het buiten koud is ;-)
    http://www.thrivemovement.com/the_movie
    Groet, Marian

    BeantwoordenVerwijderen