zaterdag 16 maart 2013

Dansles

Toen ik 14 werd, moest ik van mijn ouders op dansles. Goed voor mijn sociale leven in de toekomst..... Ja moest, want zelf zag ik dat helemaal niet zitten. Was nog bleu en bepaald niet overtuigd van mijn motorische capaciteiten (en terecht, een ster ben ik nooit geworden).  Het was s avonds om 7 uur, en dan aten we vroeg en kon ik amper een hap door mijn keel krijgen van de senuwuh.
Maar als ik er eenmaal was en mijn vrouwelijke klasgenootjes zag, ging het wel weer. Nee, vanzelf kwam het me niet aanwaaien die foxtrot en Engelse walsen en ik was ook nog de langste van de dames en de op 2 na langste van iedereen. Ik was niet de meest geliefde danspartner, al kon ik met grap en grol de zaak een beetje compenseren. Ben wel geslaagd bij het afdansen, maar ik bleef het drie keer niks vinden. Op de schoolfeesten werd inmiddels meer geswingd, getwist en gerockt, dan dat de klassieke dansen aan bod kwamen en bij langzame nummers was het schuifelen of als de leraren niet keken scharrebakken, een Helderse uitvinding waarbij de jongen recht voor het meisje danste en zijn handen op haar billen legde. Dat was wel leuk en spannend!! Daar was ik wel een veel gevraagd danspartner.  De bleuheid verdween toen ook snel.......

12 opmerkingen:

  1. owjaaaa scharrebakken, dat woord heb ik al in geen eeuwen meer gehoord zeg. Tegenwoordig heet het schuren geloof ik, alhoewel mijn dochter nog lange niet toe is aan dat (ieuw) gedoe hahaha en zoon vind het drie keer niks ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie herinnering. Je voert me terug naar eigen danslessen. Een zeer christelijke vriendin mocht niet. Ik leerde mezelf snel als man dansen. En gaf haar vervolgens alles door,wat ik die zaterdagmiddag leerde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijke herinneringen en een zalig swingend nummer. Dank en geniet van je weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'Scharrebakken' jeetje dat woord heb ik lang niet gehoord!

    Mooi verhaal en moooie muziek en ja dansles heb ik gelukkig heel anders ervaren!


    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het woord scharrebakken heb ik zelfs nog nooit gehoord :-).
    Maar het inderdaad een heerlijk nummer, ik zou zo weer gaan dansen hoor! Lekker gezwijmeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk verhaal hahaha die verplichte danslessen las er net ook ene over; -) Geweldig nummer blijft ook tijdloos.
    Fijn weekend Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi nummer van een goede groep! Ik schreef ook over dansles.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dansen op Dancing Queen, ik kan het nog meezingen.Das lang geleden dansles Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk nummer en leuk verhaal. Een geweldige herinnering!

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, wat ben ik blij dat die ellende me bespaard is gebleven. Ik had me net als jij gevoeld...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dansen is altijd een puntje gebleven hier,jeetje toen ik 14 was klom ik nog in bomen en voetbalde op straat en zo.Leuke herinnering heb je erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vond het altijd wel leuk op dansles, zowel de klassieke ballroomdansen als de modernere dansen die toen net voorzichtig opkwamen. Lekker nummer.

    BeantwoordenVerwijderen