zaterdag 16 februari 2013

Zwijmelverzoek

Marja vroeg me een blogje te zwijmelen.
Dat kan.
Het volgende nummer is er zo een. Erg bombastisch, maar die stem en dat koppie van die man. Ik viel er toen als een blok voor. Het nummer staat voor mij voor de onbereikbare geliefde. Iedereen heeft het wel gehad; die ene jongen, zo knap/woest aantrekkelijk, die jou niet ziet staan. Tranen, verlangen, je aanstellen om toch maar in the picture te komen, jezelf zelfs volslagen belachelijk maken, of juist van verlegenheid niet weten hoe je moet reageren als HIJ het woord tot je richt. Blozen tot achter je oren, niet kunnen eten en maar dromen.



Zie ook de blonde krullenjongen die solliciteert naar het baantje van Penny de Jager......

18 opmerkingen:

  1. Heerlijk. Ja, die onbereikbare geliefde ....
    Die van mij bleek toch bereikbaar. ;o)
    Dankjewel, Vlasje. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om dit nummer weer eens langs te zien komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb ik dat lang niet gehoord. Veel jeugdherinneringen! Leuk om dat weer te horen.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha ja wie heeft dat niet meegemaakt?!

    En toch he? Als ik die jongen van toen nu zie, ben ik dolblij dat hij nooit de mijne werd ;-)

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een strot geweldig nummer en die krullenbol ook geweldig hij durft te bewegen op de plaat de rest zit wat de heupen los te schudde hahaha, genoten dank je :-D

    Ja en wie heeft dat inderdaad niet meegemaakt ''onbereikbare'' meestal was ik de goeie vriendin, naja beter iets dan niets ;-)

    Fijn weekend, groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelfs ik in mijn relatief korte leven ken dat wel ja, die onbereikbare liefde. :) *zwijmel* heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit liedje heb ik nog nooit gehoord.
    Maar als ik je tekst erbij lees daar kan ik me iets bij voorstellen ;-)
    Fijn weekend
    Liefs -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja leuk deze .Wie van ons heeft niet eens zo'n onbereikbare liefde gehad .Ik bleef verlegen als ik was dan maar heel ver op afstand.
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig! Wat werd er toen toch een prachtige muziek gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Als dj kondigde ik deze plaat in de 60's als volgt aan:
    En dan nu die prachtige stem van Barry Ryan in een compositie van zijn broer Paul Ryan, Eloise hoog genoteerd in de Top 40
    Groetjes Albert
    P.S. We zijn allebei liefhebbers van muziek uit de 60's & 70's.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zijn moeder was ook zangeres en Paul was zijn tweelingbroer. Moeder en Paul overleden in de jaren 90.
      Het was een rijke muzikale tijd, al haal ik ook mijn neus niet op voor andere muziek. Deze periode zit dichtbij mijn hart, was toen tiener.

      Verwijderen
  11. Jahoor, ook jij doet het , weer zo'n liedje van mijn vader's bandrecorderband ;) ik kon hem wel dromen.(mooie man trouwens die Barry Ryan)
    En over die onbereikbare liefde....ZUCHT....kan er boeken over vol schrijven, wat een misere hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb ik zitten lachen zeg om die jongen met die blonde krullenbol :-)
    Maar een heerlijk nummer, ik heb daar andere herinneringen aan. Samen met Margriet Eshuys hebben we dat met ons orkest een keer gespeeld. Een geweldig nummer om te spelen trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. op Youtube vond ik dit; http://www.youtube.com/watch?v=INyaRU5T0xk
      Zit jij daar ook bij?

      Verwijderen
    2. Nee, daar zat ik niet bij, het optreden van ons was denk ik begin jaren 90, maar het arrangement is wel hetzelfde, als ik het zo hoor. Leuk, bedankt voor de link

      Verwijderen
  13. Ow, wat een lekkertje! Ik ken het liedje, maar ik heb nooit geweten dat er zo'n leukertje achter zat.
    Haha, en die blonde... wat heeft die geslikt ??? Ben benieuwd naar het verhaal daarachter. Zal Barry hem kennen? Hij laat zich er in ieder geval niet door afleiden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo mooi, is lang geleden dat ik dit nummer gehoord heb.
    Ja en het is heel herkenbaar hoor... ik was verliefd op mijn 15e op de vriend van de vriendin van mijn nicht... pffff hoe kan je het bedenken, want dat werd niks natuurlijk. Jaren later heb ik hem teruggezien, hij werkte ergens waar ik ook werkte en herkende mij aan mijn stem. Een klein ventje, met heel veel rimpels, bijna geen haar meer, nee, het was hem niet meer ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goh ook al lang geleden,ik was als tiener erg serieus....dus aan de studie vooral.Het is goed gekomen hoor met de liefde.

    BeantwoordenVerwijderen