zaterdag 9 februari 2013

Terug naar Winterwonderland

Prachtig, die sneeuw weer. Het zou mogelijk zijn erop uit te gaan, omdat hier alles wat valt op weg en trottoir weer meteen smelt, maar ik besluit lekker binnen te blijven en geen risico's te nemen. Een scootmobiel heeft nl nauwelijks een rem, je stopt door het gas los te laten en er zit op deze een heel kleine handrem, maar dat zal slippen en glijden niet kunnen tegenhouden. Ik heb het gevaarte al een paar keer over me heen gehad in het verleden en dat is niet leuk.
Maar ik kom niks te kort in huis, er staat al lekker soep (tomaat/rode linzen/pompoen/paprika) klaar en ook verder is voorraadkast en de koelkast goed gevuld.
Omdat ik net een blaasontsteking overwonnen heb (het gaat nog steeds goed), lijkt me de kou ook niet echt verstandig.
Om 12 uur kan ik via internet naar de Wereldbeker Schaatsen kijken en het is heerlijk warm hier.
De ochtendpap van havermoeut en boekweitgrutten met veel gedroogd (vit C-rijk) fruit smaakte opperbest en mijn dekentje is zo comfi.
Gister werd ook een lading Margrieten en Libelles bezorgd, de dikke weekendkrant is er en ik verheug me op een cozy weekend in mijn eigen wonderland.

3 opmerkingen:

  1. Je hebt gelijk,dat je binnen blijft. Het mooie uitzicht kan ook vanachter de ramen bekeken worden. Hier is een stralend zonnetje en zowaar eens geen wind. Ik ga voor een tweede ronde naar de dijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet wel even naar de bieb, want alles is uitgelezen. Hier is ook alles wit en windstil. Het zonnetje schijnt en het uitzicht is net een ansichtkaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed dat jij je eigen heelmeester bent! Geniet van het weekend.

    BeantwoordenVerwijderen