vrijdag 22 februari 2013

Smooth, smoother, smoothie

Al mijn hele leven hou ik erg van rauwkost en fruit, maar sinds mijn gebit problemen begon te geven en zelfs voor de helft door een kunstklapper is vervangen, is deze lol een stuk minder geworden. Kan gewoon een stuk minder goed kauwen. Nu had ik al lang een sapcentrifuge, die ik geregeld gebruikte en later zelfs door een tweedehands duur exemplaar verving, dat was nog niet helemaal wat ik wilde. Toen volgde het blenden van fruit en groenten; De gewone keukenmachine is daar niet goed in, en een goedkope blender sneuvelde al snel. Ik besloot ook hier voor een degelijk apparaat te gaan en kocht, ook tweedehands, een Kitchenaid, een kekke rooie nog wel. De pret kon weer beginnen, maar helaas, vorig najaar bezweek een onderdeel en deed het apparaat niks meer. Onlangs heb ik eens gegoogled en wat blijkt? Het bewuste onderdeel slijt of gaat kapot, maar is relatief goedkoop en ook makkelijk zelf te vervangen. Weer rond geneusd en een nieuw koppeling besteld, en die arriveerde vandaag.  Voor iets meer dan 15 euro is het ding weer paraat!
Meteen maar een lekker soepje gemaakt van overgebleven gekookte bruine bonen en een lading groenten, een smoothie vol appel, andijvie, sla, blauwe bessen en cranberries gemaakt en gesmuld! Alsof je vloeibare energie naar binnen werkt!
Dat zoiets niet in het ziekenfonds zit!!

3 opmerkingen:

  1. Je laatste opmerking denk ik ook wel eens. Wat zou het mooi zijn,als mensen met een krappe beurs van hun zorgverzekering kortingsbonnen voor groenten en fruit zouden krijgen.Waarschijnlijk zou dat op den duur medicijnen minderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stoer, zelf een apparaat repareren. Ik pruts ook eerst om te zien of ik het kan maken. Maar of ik blij zou worden van een smoothie van appel, sla, andijvie, blauwe bessen en cranberries weet ik niet. Zelf zou ik het groenvoer achterwege laten. Dat eet ik wel als soep of salade maar niet door mijn smoothie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Das nou juist het leuke van smoothies, dat je er groene groenten in kan verwerken die je dan eigenlijk niet proeft door het fruit. Ik eet andijvie alleen rauw en dan is een struik gauw teveel, zo komt het op en krijg ik al die goeie stoffen binnen op een lekkere manier.

      Verwijderen