woensdag 27 februari 2013

Ruimte

Met kleine beetjes tegelijk ben ik aan het opruimen. Een richeltje, een plankje, een laatje , een doosje, veel spulletjes en bedenken of ik dit voorwerp gebruik,. mooi vind, lief heb,  er mijn ruimte mee wil blijven delen. Er is al heel wat in de grijze bak belandt en er staat al een tas klaar voor de kringloop.
 Gister plukte ik zo een vuilniszak vol kledingsitems uit de kast, die ik eigenlijk niet (meer) draag. En dat was nog maar een deel van mijn kledingvoorraad.
Ik las in de krant dat er in een andere wijk een weggeefwinkel is geopend die nu al zo overstroomd wordt met kleding, dat ze er geen raad mee weten. Het meeste wat ik afdank is ook niet zo modieus of begerenswaardig meer, dat er iemand heel blij van wordt, dus gaat het in een kledingbak.
Enfin de lente zit ook al een beetje in mijn kop.
Het voelt wel fijn, dat ruimen. Lichter!
Als het weer beter wordt zal ik graag die weggeefwinkel eens bezoeken, meer om er spullen heen te brengen dan om te halen. Er komt ook regelmatig een repaircafé in de toekomst en dat verblijdt mij zeer, en ik zou nog blijer zijn met zulke initiatieven in de binnenstad.  Zou het hier toch wat worden met groene en ecofriendly initiatieven?

1 opmerking:

  1. Lekker gevoel geeft dat,opruimen. Ik heb mijn boekenkast uitgemest. Er staat een stapel boeken,die ik niet meer zal herlezen. Eerst laat ik vriendinnen zoeken en de rest gaat naar de boekwinkel voor het goede doel.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen