dinsdag 19 februari 2013

Rotwinkels!

Gister besloot ik een nieuwe waterkoker te kopen. De oude geeft vaak problemen en is van plastic terwijl ik graag een metalen heb, lijkt me gezonder ook.
Dus naar de winkel die BL. Okker heet, altijd een hekel aan gehad, maar ja. Nou dat is voorlopig ook de laatste keer; er was bij die afdeling geen personeel te bekennen, dus zocht ik ongestoord uit de tentoongestelde exemplaren degene die mij het meest aanstond. Bij de servicebalie, ook verkooppunt voor deze afdeling, was niemand, maar er was een bel gemonteerd op de toonbank, dus gebeld. Luid en duidelijk, in de hele winkel hoorbaar, maar geen reaktie. Na vijf minuten nog maar eens, en toen kwam er na enige tijd een jong meisje te voorschijn. Ik vertelde wat ik wilde hebben en ze ging in het magazijn kijken. Vervolgens gebeurde 10 minuten niks, warna ze kwam melden het niet te kunnen vinden en weer naar achter verdween, dat ging nog even in de herhaling na 10 minuten, waarop ik suggereerde dat ze er maar iemand moest bij roepen (had het idee dat dit een nieuwe kracht of stageloopster was, die weinig van de gang van zaken wist). Dat gebeurde en hola, de gewenste waterkoker dook op. Toen bleek dat er niet gepind kon worden wegens een storing in het apparaat. Enfin ik liep naar de kassa voorin, omdat ik nog een kadootje voor iemand wilde zoeken en daar was een flinke rij van mensen die allemaal iets kwamen ruilen of vragen hadden.... maar ik zag dat de pinmachine daar wel werkte. Al met al was ik bijna drie kwartier kwijt voor deze aankoop.
Het is een fijne waterkokert, lijkt  nu, maar volgende keer ga ik echt wel naar die andere onprettige tent, de KIJ.Kshop. Veel meer keus is er niet in de binnenstad, behalve een elektrozaak die ook niet uitblinkt in klantvriendelijkheid. Via internet bestellen is ook een mogelijkheid. Ik snap wel dat veel winkels het niet goed doen.......

10 opmerkingen:

  1. Soms vraag ik me af,of winkelpersoneel wel beseft,dat in deze tijd elke klant belangrijk is. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat winkelpersoneel heeft steeds vaker een flexcontract en kan er zelf elk moment ook uitvliegen. Dan komt klantvriendelijkheid op het tweede plan. Gevolg van dit alles is weer dat mensen eerder een waterkoker bij webshops zullen kopen..

      Verwijderen
    2. Als je er elk moment uit kan vliegen dan heeft klantvriendelijkheid toch de hoogste prioriteit? Of ben ik nou gek?

      Voor de crisis heb ik bij dezelfde winkel in Amsterdam wel eens meegemaakt dat het meisje achter de balie van de klantenservice duidelijk zat te bellen met een vriendinnetje van haar. Toen ik na een minuut of 5 voorzichtig probeerde haar aandacht te trekken kreeg ik van een iets oudere collega (chef?) die net langs liep de opmerking dat ik haar met rust moest laten, ik zag toch wel dat ze aan het bellen was!

      Toen de crisis uitbrak dacht ik verheugd dat dit soort dingen niet meer voor zou komen. Blijkbaar niet.

      Verwijderen
  2. Ik zou me ook geërgerd hebben. Stom beleid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vaak is het in zulke winkels ook jong, steeds wisselend personeel dat slecht betaald wordt. Je kan geen goud verwachten en je voor * betaalt ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gedeeltelijk waar @ChoCho, het is ook hoe je ingewerkt wordt en daar wordt naar mijn mening te weinig aandacht besteed. Goed voorbeeld doet volgen. Terwijl dit het leukste onderdeel van werken in een winkel is. Het is ook typisch Nederlands verschijnsel. Nu heeft vlasleeuwenbekje nog de waterkoker gekocht ik had al lang de moed opgegeven en terug gezet. Maar ze komt niet terug.

    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het was een bloedjong meisje en ze deed kennelijk haar best, daarom bleef ik wachten en wachten. Maar dit is niet de eerste keer dat ik slecht of zelfs onbeschoft geholpen ben in deze winkel. En zo zijn er meerdere. De crisis maakt dus niet dat ze een tandje bijzetten. Voortaan een webwinkel voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dan te bedenken dat de ouders van deze jonge kinders vroeger ook al niet uitblonken in klantvriendelijkheid. Ik kan me nog herinneren in mijn studententijd dat ik altijd de langste rij voor de kassa had, omdat ik altijd zo aardig was.....
    Ik doe altijd overdreven aardig als contrast bij onbeschoft en onaardig gedrag door die snotneuzen! Misschien leren ze er nog wat van?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch komt dit niet alleen bij winkels voor hoor, heb je wel eens geprobeerd een klantenservice van een webshop om nakoming van garantie te vragen? Daar zitten namelijk ook exact dezelfde dames/heren aan de telefoon, die je ook in de winkels aantreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind B.lokker ook een rotzaak. Vaak weinig personeel te vinden en als er op het schap iets in de reclame staat, maar dat niet is doorgevoerd in de kassa, rekenen ze de hoogste prijs. Ik bestel dan liever op internet. Je hebt het niet gelijk, maar dat is minder ergelijk.

    Of je nu lang of kort werkt bij een winkel of jong of oud bent, klantvriendelijkheid kan altijd. Het is juist onvriendelijkheid zoals lang laten wachten, waardoor je mensen de winkel uitjaagd.

    BeantwoordenVerwijderen