woensdag 6 februari 2013

Lectuur

Vanmorgen ODINboodschappen gehaald en meteen maar van alles gekocht dat ook nog op het lijstje stond, het weer kon wel weer eens noden tot binnenzitten eerstdaags.
Ook vriend D. verscheen met een tas vol lectuur (weekbladen, maandbladen, krantenbijlages) wat een mooie aanvulling op mijn bijna lege leesmand betekent. Niet dat ik niets meer te lezen heb, o, nee, boeken en uit te zoeken stapels zat, maar vers nieuws is ook fijn om in huis te hebben.
Ik ben dus vrijwel Nova-Zembla gereed.
 Ik moet altijd een beetje lachen als ik lees over Doomsdaypreppers, ik ben altijd al gewend me voor te bereiden op mindere omstandigheden, maar als er een heel grote ramp gebeurt, zo een waarbij grote  delen van de bevolking het loodje leggen, weet ik niet of ik bij de overlevers wil horen. Ik ben niet goed in staat mijzelf te bedruipen in slechte omstandigheden en als dan je eigen kringetje er niet meer is, moet je dan de zaak nog proberen te rekken? Ik geloof dat ik dan zonder bezwaar bij de bezwekenen zou willen horen. Ben toch een blok aan het been van die weinige overlevers, van wie het nog maar de vraag is of ze sociaal zijn, of alleen maar eigen hachje willen redden. Vechten om de laatste stukken hout, of drinkbaar water, of een gevangen eend. Nee, dat is niet zo mijn ding.......
Mijn boot gaat zolang te water tot ie zinkt en dat is ook goed.

6 opmerkingen:

  1. Kippenvel van je verhaal.Maar wel realistisch.
    Was zelf zo naief dat ik er niet bij stilstond dat mocht ik m,n tuin in moestuin verandert hebben
    m,n spruitjes in èèn nacht wel eens gejat zouden kunnen zijn mocht er wat gebeuren.Moeten er ook containers om heen .Of ik op wacht staan met een kruisboog om te schieten.Op mensen !
    Dan dacht aan wat er zou kunnen gebeuren bij een kleinere ramp.Denk dat als er een paar dagen niet gepind kan worden bijvoorbeeld er al een volksopstand aan plunderingen uit zal breken.
    En ja wie is dan bereid om te delen.?Brr.
    Groet Maamke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wonderlijke is,dat mensen zoals jij en ik wel redelijk wat kennis hebben om te overleven. Maar niet meer de lichamelijke conditie. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mij hoeven ze ook niet te sparen als er iets gebeurt: zonder medicijnen is het voor mij op een gegeven moment toch wel afgelopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, wij hebben al het nodige overleefd. Zo'n ramp mag gerust het einde betekenen voor mij. Ik ga de strijd niet meer aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Net als Willeke: zonder medicijnen is er geen leven voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moest wel even glimlachen na het lezen van jouw bericht. Ik geloof ook niet dat ik bij de overlevers zou willen horen. Maar ik ben bang dat je dat niet zelf voor het uitkiezen hebt. Jij komt in ieder geval op een aangename manier de koude en gladde periode door met een hoop leesvoer en zonder schaatsen, dat is volgende week pas (balen dat ik zondag op verjaardag moet en niet de ontknoping van het WK all-round kan zien).

    BeantwoordenVerwijderen