zaterdag 2 februari 2013

Krant

Bij de VOMAR supermarkt staat al jaren dezelfde vrouw daklozenkranten te verkopen. Eerst mocht ze in het halletje staan, maar na een oekaze van het hoofdkantoor, mag dat niet meer. Nu staat ze buiten te blauwbekken. Al die tijd koop ik mijn daklozenkrantje bij haar en heb een beetje contact kunnen opbouwen. Het is een heel aardig mens en ze komt zover ik begrijp uit het Midden-Oosten en woont (ja, daklozenkrant is er ook voor mensen die geen werk mogen nemen) al geruime tijd in de regio met haar gezin. Vanmorgen kon ze me vertellen dat ze eindelijk een verblijfsvergunning krijgt. Na 9 jaar. Dolblij, want nu kan ze gaan werken aan toekomst in Nederland, iets wat haar al die tijd is ontzegd. Het vreemdelingenbeleid is echt niet zo genereus als bv de heer Wilders het doet voorstellen en ik ben voor een humane behandeling van een ieder die het nodig heeft. Ook tijdens de periode dat er nog besloten moet worden over een eventueel langer verblijf in Nederland en dat we allereerst moeten kijken naar de mens en dat regels niet zaligmakend zijn.
Wat fijn voor dit gezin!

7 opmerkingen:

  1. Jij weet nu iets van de achtergrond van die mevrouw. Hier bij de super zit vaak een meneer op een accordeon de hele dag dezelfde riedel te spelen. Dan vraag ik me ook af"waar woon je en kom je vandaan?".

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn voor ze. Petje af dat ze dag in dag uit met de daklozenkrant stond te leuren. Dan te bedenken dat veel vluchtelingen in hun eigen land hoogopgeleid zijn en goede banen hadden, en hier in Nederland -als ze al mogen werken- eindigen als taxichauffeur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dat ze nu eindelijk mogen blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook vandaag ben ik het helemaal maar dan ook echt he-le-maal met je eens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bij ons staat er ook regelmatig iemand met de dakloze krant, maar het rare vind ik hier dat het telkens iemand anders is en dat ze allemaal gebracht worden door hetzelfde busje met roemeens kenteken en dat is een vrij nieuwe auto, ook gaan ze met het verdiende geld croissantjes en flesje en blikjes drinken van een duur merk kopen in de supermarkt , dat vind ik dan toch wel weer verdacht,want als je je geld met het verkopen van de dakloze krant moet verdienen, zou je denken dat dat soort dure produkten uit den boze zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Let goed op of het de echte daklozenkrant betreft, er zijn ook neppers. Verder is het niet jouw probleem hoe mensen hun geld besteden en als het niet goed voelt, hoef je toch niks te kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier staat altijd een Roemeen: de ene dag bij de ene winkel, de andere dag bij een andere winkel. Hij wordt gebracht met een busje en dan kan hij daarna de hele dag buiten staan in weer en wind. De daklozenkrant koop ik nooit, maar ik geef hem wel altijd iets als ik hem zie. Ik weet namelijk dat hij altijd hard spaart voor een vakantie naar zijn thuisland. En ik weet ook dat hij zeker iets van 5 jaar hiervoor moet sparen.

    BeantwoordenVerwijderen