zaterdag 23 februari 2013

Geheime aanbidder (Zwijmelen)

Op de middelbare school had ik lang hetzelfde vriendje. We waren nogal close; brachten veel tijd samen door en schreven elkaar ook nog eens dagelijks vlammende brieven. Hij woonde in de zijstraat naast mijn ouderlijk huis, een huis of vijfentwintig vanaf de hoek. De correspondentie brachten we dus altijd te voet naar elkaar. Als ik door die straat liep met mijn roodgloeiende brief in mijn  hand, passeerde ik halverwege het huis van een aantrekkelijke jongen, die niet op onze school zat. Ik kende hem dus niet anders dan van gezicht en ontdekte pas dat hij hier woonde omdat hij de kamer boven aan de voorkant had en vaak in de vensterbank wat gitaar zit te spelen als het weer dat toeliet. Wel een leuk en romantisch beeld natuurlijk. Wat hij speelde? Als ik eraan kwam altijd Peggy Sue van Buddy Holly. Bedoeld als ballade voor mij? Ik heb het nooit geweten want we hebben verder nooit contact gehad. Maar het was wel spannend zo'n stille aanbidder.....

10 opmerkingen:

  1. Heerlijke herinneringen. Dank voor dit zalige zwijmelnummer. Ik heb je linkje even aangepast, want hij werkte niet. Er stond vvlasleeuwenbekje en dat lukte niet zo best.
    Liefs,
    Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jouw verhaal zou ook stof zijn voor een liedje.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat romantisch zeg! En dit nummer doet je daar natuurlijk altijd aan denken! Het is lekker swingend maar toch ook lyrisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi zo'n heerlijke herinnering en wellicht een stille aanbidder heerlijk en het nummer ken ik ook, leuk.

    Fijn weekend, groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het nummer hoor je af en toe op de radio of in de kroeg ;-)
    Ik wordt er altijd vrolijk van. Leuk hoor een stille aanbidder ;-)

    Fijn weekend
    Liefs -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooie en vrolijkmakend stukje muziek....

    Zo'n aanbidder is natuurlijk leuk, zolang het maar daarbij blijft en die aanbidder niet een stalker wordt.


    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Buddy Holly, heerlijke ouderwetse rock-'n-roll. Hij is veel te jong overleden. Wat een mooi verhaal erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk. Mooi nummer ook. Ik had ook zo'n buurjongen die op het Franse balkonnetje bij ons aan de achterkant muziek maakte. Ze hoopten zo ontdekt te worden denk ik. Maar dat was een pestkop. Samen met zijn roodharige vriendje van een straat verderop deed hij er alles aan om het mijn zusje en mij moeilijk te maken. Bij het klaaroveren moesten wij bijvoorbeeld vaak een paar keer mee heen en weer lopen omdat we niet goed naar hen zouden luisteren. En wij razend, maar toch mee blijven lopen want zij zaten in de zesde klas en wij pas in de derde en de vijfde.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige herinnering. Ik had die dingen nooit zo door ...

    BeantwoordenVerwijderen