maandag 21 januari 2013

Wonderschoon

Het is dan eindelijk gelukt, ook Den Helder heeft sneeuw. Het begon pas gisteravond en was nauwelijks te zien; stuifmotsneeuw, die meteen weggeblazen werd, totdat zich hier en daar kleine richeltjes begonnen te vormen. Het is nu mooi wit, met hier en daar flinke sneeuwhopen, terwijl het op andere plekken, tot een dun laagje beperkt blijft. Maar het is mooi!!!
Gisteren me goed vermaakt met toch ook wel nuttige zaken. De pc eens goed bekeken en geconcludeerd dat in Mozilla Firefox als browser, veel dingen niet meer lekker liepen  o.a. de Adobe Flash speler, waardoor het bijna onmogelijk werd om Uitzending gemist en andere bewegende beelden te zien. Er waren ook vaak vastlopers. Dus nu Google Chrome erop gezet en dat werkt wel vlekkeloos, al is het even wennen en mis ik een paar Firefox-menuutjes en toetsen. Maar een aantal dingen valt via extensies en andere foefjes wel weer te installeren en naar eigen smaak aan te passen.
Zo rotzooit een mens wat af, en je leert er altijd wel weer wat van ook.
Zulke klussen heb ik nog volop, dus vervelen staat niet op de agenda!
Dit weekend kreeg ik nog een verlaat verjaarskado ook; een mooie rode pot met een basilicum en een oreganoplant erin. Heerlijk, die verwarmende kruiden bij zulk koud weer.
Op het aanrecht staan de kaneel, gember en koek-kruiden in de aanslag, ze gaan in de pap, in de chocodrink, in vla etc. Vandaag ook maar eens met steranijs in de weer, ook zo'n warmtekruid. Kardamon  en kurkuma eveneens.
Mijn aanpassingsvermogen is dus redelijk groot, klimaattechnisch gezien.
Nee, ik ben niet geïsoleerd, maar knus en warm en in rust.

2 opmerkingen:

  1. Geniet maar even van de sneeuw. Het levert mooie plaatjes op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je brengt me op een idee met steranijs.

    BeantwoordenVerwijderen