woensdag 9 januari 2013

Wake-up

Vanmorgen bijtijds wakker, maar het was nog donker en erg nat buiten. Een goed moment om eens heerlijk een bedsessie met de tablet te houden. Muziekje aan, krantenkoppen snellen, mail en blogs lezen en de Angry Birds in Starwars eens verslaan. Telefoon. Het was vriend D. die voor de deur stond. Ik naar beneden en snel thee gezet. Gezellig gepraat en thee geleut. Nu  is het over elven en het regent nog steeds, maar gaat opklaren tussen de middag. Dan dus de stad in voor de bioboodschappen en even voor een kadootje voor een verjaardag kijken.  De dag gaat verder een lekker rustig rommeldagje worden.
Ook van dit soort dagen kan ik erg genieten. 
Vervelen, nee nooit, altijd ideeën en plannen.
Ik wil bv de naaimachine smeren en eens uittesten. Kan ik ook verstelklussen zelf doen en eens een kussenovertrekje maken ofzo. Erg handig ben ik niet, maar ach, met geduld en beleid moet iets simpels toch wel lukken.
Ook ligt er het plan om eens een voorraadje mooie kaartencollages te maken voor verjaardagen enzo.
 De pc is  ooknog lang niet geheel opgeruimd qua muziek en foto's .
Er zijn nog wat schatten uit de garage opgedoken van voor de brand, die schoongemaakt dienen te worden en ik wil ook weer een kastenopruimronde doen. De planten mogen wel eens goed gedrenkt en van dood blad enzo ontdaan worden, er liggen stapels leeswerk, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Als de accu (de mijne) het opbrengt tenminste, want dat is mijn grootste struikelblok nog steeds, al gaat het momenteel niet echt slecht. Maar het is prettig er ook niet-nuttige dingen mee te doen, die schaarse energie en niet alleen zaken die tot taken gerekend kunnen worden.

3 opmerkingen:

  1. Een leuke doe-lijst heb je. Ik schrijf dat tegenwoordig op een papiertje. Anders zou ik kleine,soms leuke klusjes laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier schuifelt manlief koortsig en blaffend door het pand. Ook wij doen het kalmpjes aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk lijstje! Ik ben weer even aan het 'inkomen', de vaart/fut is er een beetje uit, maar door steeds in ieder geval in kleine brokjes te werken (=alles behalve rondsurfen), wordt er toch iets gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen