zondag 20 januari 2013

Tuttelen

Nog geen sneeuw hier, maar het wordt echt verwacht. Wel koud, behoorlijk zelfs door de oostenwind die geniepig onder je kleding weet te komen en dan meteen je botten weet te vinden.
Vogelsvoeren was voldoende buiten voor mij, ik ga lekker een beetje binnen rommelen. Lezen, pc klusjes, wat opruimen, en verder zie ik wel. Al doende vind je vaak iets waar je meteen een projekt van maakt.
In een oude Tips en trucks, vond ik diverse nuttige artikelen over je pc schoonmaken, sneller maken en opruimen. Die wil ik wel eens op mijn gemakkie uitproberen.
Zulke dagen vind ik juist heerlijk. Mijn natje en droogje bij de hand, de bank+warme dekentjes voor rustmomenten, de kachel aan, slapende tevreden katten, goed muziekje erbij, je hebt geen kind aan me.
Ik ben geheel voorbereid op een eventuele Nova-Zemblasituatie en kan me zowel goed redden als vermaken.
Intens tevreden met wat kan en mogelijk is.

8 opmerkingen:

  1. Ik zit ook vaak stiekem te hopen op ingesneeuwd te raken voor een paar weken (of maanden ;) ). Heerlijk lijkt me dat, voorraadkast gevuld en bidden dat de verwarming het niet begeeft of een waterleiding bevriest. En de internetnet ook graag in takt houden. Misschien toch maar naar Scandinavië verhuizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan er niks aan doen maar zie na zo'n treffende beschrijving een spinnende Vlasje voor me. Titel van jouw nieuwste boek: Overwintering in Den Helder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk toch? Ik ben ook zo'n tevreden tuttelaar. 'k Heb alleen wel te doen met de kippetjes. Die staan te kleumen en durven nergens heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een "nadeel"van die kou buiten en het knusse binnen is mijn zin in lekkere dingen bakken. Want die grammen loop/fiets ik er nu niet af. Hier is op de spekglad platgetrapte sneeuwlaag intussen een paar centimeter vers gevallen. Men verwacht 10 cm morgenmiddag.Dat is erg oppassen als ik straks de hond uitlaat.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt goed, ik krijg bijna zin om ingesneeuwd te raken als ik dit lees, terwijl dat me toch echt verschrikkelijk lijkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O jee ik krijg de filmpjes niet te voorschijn maar dat komt door mijn besturingsprogramma. Morgen even relaxed bekijken op mijn phone/.. Moet kunnen en hier nog geen vlokje sneeuw

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me helemaal vinden in je woorden... heerlijk!
    Geniet van de dagen!

    BeantwoordenVerwijderen