vrijdag 25 januari 2013

Slow

Alles komt een beetje tot stilstand voor mijn gevoel. Het tempo van dagelijkse zaken zakt, een aantal taakjes die inhouden dat ik naar buiten, garage of schuurtje moet, worden tot nader uitgesteld, De was droogt slecht en hangt binnen ouderwets aan een rekje (heb geen drogert), de katten zijn meer binnen en slapen veel. Ik eet vooral warme langzame kostjes; soep, pap, stoofgerechten.
Enfin het studdert in een lekker relaxt tempo maar wat aan.
De pc komt steeds meer op orde. Ik experimenteer vaak een beetje, en rommel op mijn bekende Karel Appel manier maar verder en eigenlijk is dat ook wel heerlijk.
Af en toe ga ik met de kijker aan tafel zitten om de vogels in de tuin te bekijken; er zitten nu regelmatig kramsvogels en ik heb nog nooit zoveel merels gezien.
De stapels lectuur beginnen nu eens lekker op te ruimen, er wordt rustig gelezen , artikelen die ik had laten liggen voor een rustig moment komen nu aan bod. Ook in mijn boeken lees ik langzamer en grondiger.
Een echte Slowfood en Slowtime periode and I love it!!!!!

3 opmerkingen:

  1. Misschien is dat wel de natuurlijke leefwijze voor een koude perioden. Je dacht toch niet dat grotbewoners in de oertijd graag naar buiten gingen met deze weersomstandigheden? Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar. Ik slaap de laatste tijd zo vast (zelfs als ik 's middags een uurtje ga liggen) dat het een beetje een winterslaap lijkt. Erg? Nee helemaal niet. Lekker met je ritme mee, dan kom je het verst, tóch??

    BeantwoordenVerwijderen

  3. Ik lees al een tijdje met je mee en geniet van je blogs! Ik heb veel bewondering voor je!
    Misschien heb ik een tip voor je, ik heb ook geen droger en zet soms de ventilator een uurtje aan gericht op de was dan is het lekker in beweging en heel snel droog. Anders duurt het soms gewoon te lang voordat het droog is.
    Enne.....gelijk heb je hoor, lekker een soort winterslaap houden, heerlijk zo in huis te zijn, en voordat je het weet is het weer beter weet en zijn de wegen weer begaanbaar!

    Groetjes, joke

    BeantwoordenVerwijderen