zaterdag 19 januari 2013

Siberies

Het laat me siberies al die tranen van Armstrong, of Syl en Raaf wel of niet bij elkaar zijn en nog heel veel onderwerpen. Ik vermijd dat soort berichtgeving zoveel mogelijk, maar het sijpelt binnen, via DWDD of andere programma's, nieuwsflitsen (want de wereld stond bijna even stil, kennelijk), koppen in kranten, in conversaties etcetera. Het lukt niet om die ongein weg te filteren.  Jammer, want ik vind andere zaken veel interessanter.
Dat er jonge bieslook dapper staat te zijn in een kruidenbak (had zichzelf uitgezaaid), dat er zelfs echte kraaien zich in de wintertuinen wagen. Dat het ijs de meeuwen nu wel houdt.
Enfin, dat zijn dingen die me kunnen ontroeren en verbazen.
Het was vanmorgen ook hier bitter koud door een venijnig Oostenwindje. Als poolreizigster ging ik er op uit om nog wat in te slaan, want nu wordt echt sneeuw voorspeld. Gelukkig heb ik warme kleren, handschoenen, sjaals en mutsen genoeg om me te wapenen. Het stemt tevreden voorlopig goed te zitten.
Nu lekker een boekweitpap koken , er is al pompoen/linzen/tomatensoep en ik overwinter wel.
Zelfs hier gaan de schaatsbanen open en verwacht ik de eerste waaghalzen wel snel op het ijs in de gracht. Als er voor de deur geschaatst wordt is dat echt breugeliaans.
Fijn weekend gewenst, met snert en hete chocolademelk en hete grog!

9 opmerkingen:

  1. Je bent de tweede al,die over boekweitpap schrijft. Misschien toch eens grutten kopen. Ik wens je een mooi schaats-uitzicht. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoor ook af en toe wel wat van die nieuwtjes, maar volgens mij is het allemaal toneel. Ik verdiep me er maar niet in!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vlasje je bent een vrouw naar mijn hart!
    Onzin TV.
    Geniet van dat winterse plaatje buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou willen dat ik half zo goed kon schaatsen als die man. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. gelukkig ben ik niet de enige die zich stoort aan nieuws dat volgens mij eigenlijk geen nieuws mag heten, de enige waarde die het heeft is volgens mij het geld wat alle betrokkenen er aan verdienen en dat is niet de kijker

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eigenlijk wisten we allemaal wel dat Lance gebruikt had en dat het 'sprookjeshuwelijk' niet eeuwig zou duren. Ik word daar ook niet echt koud of warm van.

    Ik heb vanmorgen een hele tijd naar de vogels in de tuin gekeken, waar ik brood, strooivoer en appel gestrooid had. Iemand zei me laatst dat een vrouwtjesmerel het mannetje wegjaagt en dat was in onze tuin ook zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tja,als je niet gesteld bent op de laatste nieuwtjes over Lance, Jan Smit etc. kijk dan gewoon niet naar die programma's ! Maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten . Ik hou enorm van de natuur, verbouw mijn eigen groente etc etc. Maar kijk ook wel eens naar dat programma op RTL, met alleen maar dat soort roddelnieuws. Ieder zijn meug toch ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, bieslook en kraaien, dat soort nieuws willen we! Daar worden we vrolijk van.
    Er is al genoeg ijdeltuiterij in de wereld.
    Leuk filmpje!
    Groet,
    Angelika

    BeantwoordenVerwijderen